ONEXOX
BannerFans.com

JALAN KAKI 270KM, BAYAR NAZAR SELEPAS ISTERI DAPAT KERJA SEBAGAI KAKITANGAN AWAM

on Tuesday, March 10, 2015



BENGKULU - Seno Agritinus Malvin sanggup berjalan sejauh 270 kilometer bagi membayar nazarnya setelah isterinya berjaya mendapat kerja sebagai kakitangan awa#m tanpa perlu merasuah sesiapa.

Isterinya, Rina Aplena, 26, ditawarkan kerja sebagai kakitangan kerajaan dimaklumkan kepada mereka semalam.

Seno, 26, adalah gr#aduan lepasan Fakulti Pertanian Universiti Bengkulu.

Seno memulakan perjalanannya bermula jam 9 pagi dengan berbekalkan pakaian dan sedikit makanan serta surat kebenaran dari pihak polis.





Difahamkan, Seno akan be#rjalan menuju ke daerah Mukomuko di waktu siang sahaja dan menjangkakan misinya itu dapat disempurnakan dalam tempoh 10 hari.

“Nazar saya ini adalah tanda kesyukuran, selain menyokong amalan pengambilan kakitangan kerajaan tanpa membabitkan amalan rasuah,” katanya.

Menurut Seno, orang ramai p#ercaya seseorang pemohon itu perlu merasuah panel temuduga sebanyak Rp200 juta (RM56,365) untuk lulus temuduga.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved