ONEXOX
BannerFans.com

VIDEO PUNCA TERJAWAP: PADAH MAKI HAMUN PENIAGA 'CINA BABI' MENGEZUTKAN

on Sunday, April 19, 2015



SERDANG - Seorang lelaki warga asing menjadi 'lauk' beberapa lelaki Cina yang berang dengannya dipercayai berlakunya salah faham di antara kedua-dua pihak.

Dalam kejadian yang berlaku di pusat beli-belah, The Mines, mangsa ditendang dan dipukul oleh beberapa penjual telefon bimbit di tingkat berkenaan kerana mangsa telah melemparkan kata-kata yang tidak sepatutnya iaitu, 'CINA BABI'.

Menurut sumber, mangsa berkata sedemikian kerana berang peniaga yang berurusan dengannya cuba memperdayakannya. Tindakan peniaga itu menyebabkan dia berang dan gagal mengawal amarah lalu terpacul kata-kata yang tidak sepatutnya.

Mangsa sebelum itu dilihat cuba mengancam peniaga terbabit, namun dihalang oleh seorang lelaki yang dipercayai rakannya.



Tindakan provokasi lelaki itu mengundang padah apabila rakan peniaga terbabit memukulnya bertubi-tubi menyebabkan mangsa lari dan seterusnya keluar dari pusat beli-belah itu.

Video kejadian itu tersebar meluas di laman Facebook sejak 3 jam yang lalu.

Kejadian itu bagaimanapun tidak mengejutkan warga netizen yang pernah berkunjung atau membeli telefon bimbit di situ.

Ini kerana kebanyakan mereka sudah tahu dan masak dengan sikap peniaga telefon bimbit di pusat beli-belah itu yang kerap menipu pelanggan, lebih-lebih lagi pelanggan yang buta Gadget.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved