ONEXOX

Adakah Sushi King Mempunyai Status Halal? Ikuti Jawapan Dari Jakim dan Sushi King

on Thursday, May 28, 2015



Baru-baru ini, Malaysia dikejutkan dengan penarikan sijil halal sebuah restoran terkenal, Secret Recipe kerana gagal mematuhi piawaian kebersihan yang serius.

JAKIM baru-baru ini membuat satu kenyataan bahawa sebuah restoran sushi terkemuka di negara ini, Sushi King, tiada status halal.

JAKIM membuat kenyataan itu melalui Twitter rasminya, @JAKIM_Official, setelah soalan mengenai status halal Sushi King dikemukakan oleh seorang pengguna Twitter, @iFaraAidi.

"@iFaraAida Sushi King tiada status halal setakat ini.", tulis JAKIM di tweet tersebut.




Walau bagaimanapun, pihak JAKIM tidak menyatakan sebarang sebab mengapa restoran itu tidak mempunyai status halal.




Menurut FAQ dari Sushi-King.com pula mengenai status halal JAKIM mereka, sememangnya mereka tidak mempunyai sijil halal namun dalam masakan mereka hanya menggunakan daging ayam, lembu yang halal.

Selain itu menurutnya tiada penggunaan mirin yang mana mengandungi bahan beralkohol dan segala masakan adalah bebas dari daging babi.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved