ONEXOX

'MEMANG SIAL PEREMPUAN NI!'

on Sunday, May 31, 2015



Berang ditipu peniaga online, seorang pengguna Facebook memuat naik beberapa gambar perbualan messenger dengan peniaga online terbabit.

Amisha, berasal dari Sabah, memuat naik gambar-gambar itu dengan caption,

"Hati-hati dengan perempuan ini. Dia dah banyak tipu duit orang. Konon jual baju, handphone dan macam-macam lagi, itu semua poyo. Dia tipu RM220. Konon minta nombor akaun nak bagi balik duit saya. Sampai sekarang tak ada. Polis pun dah cari dia. Jadi, hati-hati, dia suka tukar-tukar nama," 

Apabila didakwa cuba menipu pelanggan, peniaga terbabit memberikan alasan banyak berhutang dan terpaksa menggunakan wang bayaran pelanggannya dahulu.

"Ini bukan alasan sis, tapi kenyataan. Memang saya terlalu susah. Andaikata saya tak dapat pulangkan duit sis, beritahulah abang sis carilah saya di Persiaran Taman Meru, Ipoh, Perak.

"Saya banyak sangat hutang kena langsai. Macam-macam orang dah mesej saya. Saya tak tahu nak buat macam mana dah. Saya minta maaf sis. Sis bagi nombor akaun sis, saya akan refund duit sis semula. Saya betul-betul minta maaf.

"Saya buntu dah sis, saya cakap macam mana sekali pun sis memang takkan percaya sebab saya pesalah. Mungkin ini pengajaran bagi saya," katanya.

Menurut gambar yang dimuat naik oleh sumber, peniaga bernama Fazlina itu merupakan ibu tunggal yang telah diceraikan oleh suaminya kerana perkahwinannya dengan suami tidak direstui oleh keluarga.

Sungguhpun mempunyai anak seorang, Fazlida tetap dipulaukan oleh keluarganya menyebabkan dia terpaksa menempuhi hidup bersendirian.

"Aku nak balik pun adik beradik pulaukan aku. Itu yang aku susah kat sini. Anak aku baru 2 tahun, tengah banyak pakai duit. Itu yang aku macam orang gila cari duit.

"Aku pernah call nak cakap dengan mak aku. Diorang tak bagi. Hari raya aku telefon pun diorang tak angkat,"  katanya.

Bagaimanapun, menurut seorang individu, nama sebenar wanita itu adalah Norhafizah Abd Razak yang merupakan rakan sekolahnya yang juga orang sekampung.

"Memang dari kecil lagi dia memang kuat mencuri. Dia memang asal Kuala Kangsar, Perak. Tak pernah duduk Kuantan pun. Tipu je semua itu. Bapa dia dah lama tak ada. Adik beradik dia memang tak ambil port pun pasal dia. Pasal kad bank kena pegang dengan along ke ape ke, jangan percaya apa-apa pun dia cakap. Buat report je terus,"

Difahamkan, sudah ramai yang terkena dengan peniaga online penipu ini dan telah banyak laporan polis dibuat. Namun masih tiada tangkapan yang dibuat.

Orang ramai disarankan berhati-hati membeli barangan secara online. Pastikan anda menyemak latar belakang peniaga online dan maklumbalas pelanggan terdahulu sebelum bersetuju membayar peniaga online terbabit.













Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Kisah Sukses said...

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH ATAS BANTUANGNYA AKI,RUSLAN, KARNA NOMOR GHOIB/RITUAL YANG AKI, BERIKAN 4D (8301) BENAR BENAR TEMBUS 100% DAN SAYA MEMENANGKAN 230 RIBU RINGGIT ALHAMDULILLAH, SEKARANG SAYA BISA MEMBELI RUMAH DAN KERETA WALAUPUN SAYA CUMA TKI YANG BEKERJA DI KILANG SELANGOR MALAYSIA, INI ADALAH KISAH NYATA DARI SAYA.JIKA ANDA PENUH KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN SILAHKAN ANDA HUBUNGI LANGSUNG AKI RUSLAN SALEH DI NOMOR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_)KERANA DIA ADALAH SUHU SPIRITUAL TERKENAL DI INDONESIA ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI
JADI TEMAN YANG DALAM KESUSAHAN JANGAN PERNAH PUTUS ASAH, KALAU SUDAH WAKTUNYA TUHAN PASTI KASIH JALAN’TERIMAH KASIH..THANZ ROOMX ZHOBATH



JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D 5D 6D DI JAMIN 100% JEBOL ATAU PUNYA MUSTIKA GHAIB INGIN DIPAKAI MENARIK UANG BILAH BERMINAT HUB KI RUSLAN SALEH DI NMR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_) ATAU KUNJUNGI WEPSITE KLIK DISINI
THNKS ROOMX SOBAT


June 26, 2015 at 5:53 PM

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved