ONEXOX

Hospital Salam: Kasar juga doktor disitu rupanya

on Sunday, June 7, 2015


Gambar hiasan

Sepatutnya ada besarlah perbezaan diantara perkhidmatan di hospital kerajaan dengan hospital swasta. Hopsital kerajaan kita faham akan bebanan kerja disebabkan jumlah pesakit yang terlalu ramai. Ini berbeza dengan cara kerja dihospital swasta yang mempunyai SOP yang cantik serta mesra pelanggan.

Ialah dihospital swasta kita bayar semua perkhidmatan yang diberi bermula dari sebuah senyuman ketika datang hinggalah sebuah lambaian ketika pulang. Tapi ini tidak berlaku semalam!!!!

Semalam (4/6/2015) anak aku terluka dikepalanya sedikit kerana terhantuk dibucu pintu rumah. Banyak darah mengalir dikepalanya. Oleh itu kami membawanya ke hospital salam di seksyen 19 shah alam selangor rawatan dan tiba disana dalam pukul 5.30 pm.

Seorang doktor lelaki melayu dengan beberapa pembantu telah merawat luka di kepala anak di unit kecemasan.

'Kita terpaksa terpaksa cukur kepala anak ini untuk lihat kesan luka pada kepada dia'. Arah doktor itu dengan menyediakan kelengkapan disampingnya.

Setelah dibasuh kepala anak aku itu, lalu dibalut (seperti dibedung) untuk mengurangkan pergerakkan anak itu dan proses mencukur kepala dimulakan. Dan.................. ini kesannya setelah dicukur kepala anak aku itu.

 Sepatutnya kesan luka itu hanya ditengah sahaja, tapi setelah dicukur oleh doktor itu dengan cara yang bersahaja menyebabkan kesan luka menjadi dibahagian atas dan bawah.





'Cukurlah elok2 sikit doktor, kesian kepala anak saya dah jadi banyak kesan luka macamni'. Tegur aku pada doktor yang bertugas sambil memegang kepala anak aku yang asyik menangis dari tadi.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved