ONEXOX

'LANCAU LA LU MAU REKOD'

on Thursday, June 11, 2015



JOHOR BAHRU - Demikian kata-kata yang terpacul keluar dari mulut seorang anggota beruniform yang menggenakan vest pemantul cahaya Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Kejadian itu dilaporkan berlaku pada awal Jun ini di Johor Bahru di mana seorang anggota PDRM bertelagah dengan seorang lelaki Cina yang bertindak merakam insiden itu.




'Lancau La Lu Mau Rekod'Video pergaduhan mulut anggota PDRM dengan seorang pemandu lelaki. Laporan penuh di - http://goo.gl/JDC2J4
Posted by My Media Hub on 11hb Jun 2015



Berdasarkan video yang tersebar itu, lelaki Cina terbabit mengugut untuk merakam pertelagahan di antara mereka berdua menyebabkan anggota berkenaan berang dan gagal mengawal emosinya sehingga membalas kata-kata yang tidak sepatutnya diucapkan.

Enggan beralah, lelaki itu cuba memprovokasi anggota terbabit menyebabkan berlakunya insiden merampas telefon.

Walau bagaimanapun, video berdurasi 26 saat itu tidak menjelaskan punca sebenar kejadian dan tidak dapat menentukan siapa yang bersalah dalam hal ini.

Namun, seperti kebiasaannya 'kaki rekod' hanya menyiarkan babak-babak yang panas sahaja menyebabkan timbulnya persepsi negatif terhadap anggota beruniform khususnya polis.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Crave Freestuff said...

Crave Freebies for world residents are listed here. Updated daily. Click Here Free Stuff to see the latest Free Samples offers.


June 11, 2015 at 10:51 PM

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved