ONEXOX
BannerFans.com

Punca Anwar Ibrahim Ditahan Di HKL Selepas Berak Berdarah Terjawap

on Tuesday, June 2, 2015



SHAH ALAM: Selepas mengadu mengalami beberapa masalah kesihatan, Datuk Seri Anwar Ibrahim dimasukkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) bagi mendapatkan pemeriksaan dan rawatan lanjut.

Memetik laporan Antarapos, Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul mengesahkan Anwar dibawa ke hospital oleh pihak pengurusan Penjara Sungai Buloh pada siang tadi, dan akan ditahan dalam satu tempoh hingga kesemua urusan perubatan selesai.

"Besar kemungkinan Anwar akan ditempatkan di HKL untuk jangka masa panjang untuk dilakukan pemeriksaan dan buat penyiasatan ke atas penyakitnya.

"Ada tiga masalah kesihatan Anwar. Pertama, suspek najis berdarah yang berkemungkinan disebabkan pendarahan dalaman. Bagaimanapun ia akan disahkan oleh pakar kelak.

"Keduanya, sakit di bahagian bahu kanannya (selepas kemalangan tahun lalu) yang memerlukan rawatan dan fisioterapi. Ketiga, sakit di bahagian belakang badannya," ujar Johari.

PKR pada Sabtu lalu mendakwa tahap kesihatan bekas Ahli Parlimen Permatang Pauh itu semakin membimbangkan apabila kehilangan sebanyak enam kilogram berat badan, terdapat simpton kesan darah dalam sampel najisnya dan mengalami kecederaan di beberapa bahagian badannya.

Anwar kini dipenjarakan selama lima tahun selepas didapati bersalah meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved