ONEXOX
BannerFans.com

SAYU. BAYI DERITA KULIH RAPUH

on Thursday, June 4, 2015



"Demi anak ibu muda ini sanggup buat apa sahaja untuk mendapatkan rawatan buat anaknya. AQIF MENGIDAP ??‪#‎Epedemolisis‬ ‪#‎Bollusa‬ (EB)Kulit rapuh. 

Demikianlah status yang tersebar meluas di laman Facebook.

Adik Aqif dikatakan menghidap penyakit kulit rapuh atau nama saintifiknya, Epidermolysis bullosa. Sejenis penyakit yang jarang ada, menyebabkan kulit pesakit mudah rapuh apabila disentuh.

Difahamkan penyakit ini tiada ubat, tiada penawarnya. Hanya memerlukan pesakit sentiasa dibersihkan dan elakkan dari terkena sebarangan jangkitan bakteria dan kuman.

Ibu Aqif, bagaimanapun redha dengan nasib yang menimpa anaknya. Namun, beliau tidak berputus asa dan pelbagai cara telah diusahakan untuk menanggung kos perubatan anaknya itu.

Menurut sumber, ibu Aqif kini giat menjual popiah pedah demi membantu suaminya yang mencari rezeki halal dan meringankan bebanan yang dipikul.

Bagi mereka yang sudi membantu bagi meringankan beban keluarga ini bolehlah menghubungi ibu Aqif, Umi Umeera di nombor 017-6736607 juga untuk tujuan pengesahan.

Bagi yang ingin menyalurkan sumbangan berbentuk wang, bolehlah menyalurkan ke akaun Maybank, 162179628451.

Hanya Allah sahaja yang membalas setiap amalan kita. Lebih-lebih lagi di bulan Syaban yang mulia ini.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved