ONEXOX
BannerFans.com

SAYU. SAMPAI KIAMAT KPDNKK TAKKAN SERBU PETALING STREET

on Wednesday, June 10, 2015



Pegawai KPDNKK dalam Ops Barang Tiruan berjaya menyita 324 unit handbag tiruan bernilai RM64,800 di Brickfield, hari ini.

Demikianlah dakwaan netizen yang melihat operasi KPDNKK yang kiat menjalankan operasi merampas barang-barang tiruan yang dijual secara berleluasa di sekitar Kuala Lumpur dan Selangor.

"Sampai kiamat pun KPDNKK tak akan serbu Petaling Street. Saya berani cabar KPDNKK kalau betul pegawai mereka anak jantan. Biar bermandikan darah serbu Petaling Street. Ini tidak, KPDNKK 'makan' kaum sendiri yang tidak memberi 'keuntungan kepada KPDNKK berbanding Petaling Street yang memberi bayaran 'perlindungan' setiap bulan," dakwa individu mengguna nama Harimau Malaya di Facebook.

Kemarahan orang ramai khususnya orang Melayu semakin memuncak semenjak KPDNKK dilaporkan telah menyerbu Uptown Shah Alam sehingga menyebabkan ramai peniaga Uptown yang terpaksa berputih mata.

Bukan itu sahaja, malah netizen juga turut menyenaraikan beberapa tempat yang juga didapati menjual barang-barang tiruan seperti Kenanga Mall, GM Mall cawangan Kuala Lumpur dan Klang, Petaling Street. Anehnya, keempat-empat nama yang didedahkan ini dikatakan tidak pernah diganggu oleh KPDNKK.

Justeru orang ramai beranggapan KPDNKK telah dibayar untuk membiarkan mereka menjual barangan yang tidak original.

"Dah nak puasa dan raya, biarlah peniaga Melayu Islam cari makan. Jika betul nak buat operasi, mulakanlah dengan Petaling Street dan selepas itu baru laksanakan 1 Malaysia," kata Nabila Daniel yang tidak bersetuju dengan tindakan KPDNKK.

Jika benar seperti yang didakwa, sikap berat sebelah KPDNKK ini tidak mencerminkan ketelusan dan menjejaskan imej KPDNKK yang dianggap lemah dan menjalankan operasi terpilih terhadap peniaga berbangsa Melayu sahaja.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved