ONEXOX
BannerFans.com

SUSULAN BERKELAHI REBUT TAPAK BAZAR RAMADAN. 3 YANG TERLIBAT KINI DITAHAN POLIS

on Thursday, June 11, 2015





Seremban: Tiga lelaki ditahan kerana disyaki terbabit dalam pergaduhan itu serta serta menimbulkan kekecohan dalam bantahan aman berhubung pembahagian tapak Bazar Ramadan di Dewan Majlis Perbandaran Seremban (MPS), di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Muhamad Zaki Harun berkata, mereka ditahan berusia antara 36 hingga 71 tahun dan dipercayai mencetuskan pergaduhan dalam piket berkenaan.

Katanya, kejadian pada 2.30 petang tercetus sejurus Persatuan Penjaja Uptown Dataran Senawang (PUDS) mengadakan bantahan aman di dewan terbabit berikutan tidak berpuas hati keputusan MPS membahagikan tapak kepada peniaga bazar Ramadan.

Menurutnya, bantahan disusuli sidang media bertukar kecoh apabila sekumpulan individu menyerbu Pengerusi PUDS Mejar (B) Razali Zakaria yang didakwa memberikan keterangan tidak benar mengenai pembahagian tapak itu.

"Kumpulan terbabit dikatakan berang dengan tindakan persatuan menganjurkan piket menyebabkan berlakunya pertikaian lidah.

"Kemuncak kekecohan berakhir apabila berlaku aksi tumbuk menumbuk membabitkan wakil PUDS dan individu daripada kumpulan berkenaan," katanya.

Muhamad Zaki berkata, disebabkan itu ketiga-tiga lelaki terbabit ditahan mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved