ONEXOX
BannerFans.com

Namewee Mahu Rakyat Malaysia Tolak Isu Rasis Dalam Insiden Gaduh Di Plaza Low Yat

on Monday, July 13, 2015



Turut tidak ketinggalan mahu memberi pandangan tentang isu pergaduhan di Plaza Low Yat pada Sabtu lalu adalah Namewee.

Namun kali ini nadanya sedikit berlembut, agak berbeza dengan kenyataan atau posting videonya sebelum ini yang sering lantang dan mencarut.

Dalam video paparan hitam putih berdurasi 1.03 minit itu, Namewee mahu rakyat Malaysia menolak insiden berkenaan sebagai wujudnya unsur perkauman.

Meminta semua pihak bersabar dari membuat persepsi yang pelbagai, Namewee berkata biar polis membuat kerja selanjutnya untuk menyiasat kejadian yang sebenar.

"Saya beri contoh, apa warna jam G-Shock ini? Tak tahu kan? Tapi anda tahu ini jam G-Shock kan? Topi saya pula warna apa? Tak tahu kan? Tapi tahu ini topi kan?.

"Jadi rakyat Malaysia, 'calm down' dan sabar. Isu di Low Yat bukan tentang warna, tentang kaum... Itu tentang pencuri, gangster dan polis.

"Biar polis siasat. Say no to racism," ujarnya.



Namewee HJ! Puii...

Posted by Suara Anak Melayu - SAM on 12hb Julai 2015



Sabtu lalu ratusan orang berkumpul di hadapan Plaza Low Yat susulan insiden pergaduhan pada Sabtu yang didakwa berpunca daripada pertikaian berkaitan telefon bimbit.

Sehingga kini polis telah menahan 19 individu yang dipercayai ada kaitan dengan perhimpunan itu yang turut melibatkan beberapa insiden pergaduhan.

Hari ini pula seorang lelaki didakwa di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur selepas disyaki mencuri telefon bimbit di Plaza Low Yat.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved