ONEXOX

MINUM SUSU LEMBU, DNA MASUK DALAM BADAN BAYI & JADI PEMARAH DAN BANGANG

on Saturday, August 8, 2015



Ulasan seorang ustazah dalam rancangan Fiqh Wanita disiarkan oleh TV3  mengundang kritikan dari netizen di laman sosial.

Rancangan yang membincangkan kebaikan serta khasiat susu ibu kepada bayi itu mendakwa bayi yang diberi minum susu lembu akan cepat menjadi pemarah kerana DNA lembu yang sifatkan cepat marah telah masuk ke dalam badan bayi.

Justeru, netizen khususnya para ibu yang tidak bersetuju dengan dakwaan itu, mengkritik ustazah berkenaan dan mengatakan beliau seolah-olah menghina golongan ibu yang tidak dapat menyusukan anak dengan susu badan.



Bagi netizen, adalah tidak adil ustazah berkata seperti itu kerana ada segelintir ibu yang tidak mampu mengeluarkan susu badan lagi yang mana dipengaruhi dengan faktor-faktor tertentu meski pun diperah menggunakan 'teknologi' perahan zaman ini













Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved