ONEXOX
BannerFans.com

'NAK SAMAN AKU? CHOI!!' - CHEF WAN

on Friday, August 21, 2015



Ingatkan sudah reda permasalahan di antara chef selebriti, Chef Wan dengan anak saudaranya, rupanya masih panas mendidih-didih.

Musim raya yang lalu, Chef Wan menegur perangai anak saudaranya yang pemalas. Tampil mempertahankan diri, lelaki itu menafikan dakwaan berkenaan dan mendakwa Chef Wan berlagak seperti diktator setiap kali tibanya musim perayaan.

Dan disebabkan itu, dia telah membuat keputusan untuk mengumpul wang bersama dengan saudara maranya yang lain untuk mengupah peguam bagi memfailkan saman terhadap Chef Wan.

Mengetahui tindakan lelaki itu, Chef Wan sekali lagi meluahkan rasa geramnya melalui laman Instagram.

"Cucu-cucu punya pasal. Malas ke tak kuasa ke or penat macam mana pun Atok masuk juga ke dapur buat Marinara Sauce tonight for their dinner. Alhamdulillah. Jangan dah besar buat perangai menyombong macam si anjing itu sudahlah!.

"Gelak saya mendengar why my sister kata he tried to influenced some of the nephew and nieces to raised money nak cari Lawyer to sue me!

"Non of them pay attention to his request. Masing-masing nak ganti seluar dalam tu Atok tengok dah berkarat di ampaian dan esok lusa dah boleh buat roti jala lagi ada nak sue me? Choi buat sueh (sial) aja dengar pun kata orang Cina.

"Dia lupa masa kecil makan dari tapak tangan saya. Dah besar, boleh bersikap kurang ajar dan lupa diri. This is an example to all anak-anak muda bila orang tua menegur perkara yang tak baik kita lakukan ada sebabnya. Esok lusa kita juga akan mengambil tanggungjawab menjaga anak-anak kita sendiri atau pun cucu-cucu kita sendiri. Silap hari, perbuatan kita itu esok Allah balaskan balik kena tepat pada batang hidung sendiri.

"Yang mak bapak pula jika anak itu buat kesilapan adalah tanggungjawab kita memperbetulkan ini, bukannya menyebelahi mereka. I am sure some of you who have been through this among our siblings knows exactly what I am talking abaout!" katanya.

Sebaik-baiknya, sebagai orang muda, beralahlah dengan yang tua. Nasihat atau teguran yang diberikan itu mungkin disampaikan dengan cara yang salah tetapi apalah salahnya kita terima meskipun pahit? Hubungan sesama uncle Chef Wan ini eloklah dijaga kerana pastinya suatu masa nanti anda akan merindui bebelan beliau.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved