ONEXOX
BannerFans.com

Surat Terbuka Kepada Yab Perdana Menteri Mohon Sumbangan Derma Kepada MAKPEN

on Thursday, August 6, 2015



Kepada Yang Amat Dihormati,
YAB Perdana Menteri Malaysia
Dato' Seri Najib bin Tun Abd Razak.

Surat Permohonan Sumbangan Derma Kepada MAKPEN mewakili Instituisi Sekolah Sekolah Agama Rakyat ( SAR )di Seluruh Negara.

Di doakan semoga YAB Perdana Menteri diberi kesejahteraan , kesihatan yang baik , petunjuk serta taufik dan hidayah daripada Allah swt.

Berikutan daripada kenyataan SPRM bertarikh 3 Ogos 2015 yang telah mengesahkan dengan jelas nya tampa syak wasangka kepada rakyat Malaysia bahawa YAB Perdana Menteri telah menerima Sumbangan Derma yang sangat banyak berjumlah RM 2.6 billion.

Untuk makluman YAB Perdana Menteri , MAKPEN atau ( Majlis Pembangunan Pendidikan Islam Malaysia ) adalah sebuah pertubuhan yang berdaftar secara rasmi yang bertanggunjawab bagi menaungi pertubuhan pertubuhan pendidikan negeri serta instituisi sekolah sekolah agama rakyat (SAR)di Malaysia.

MAKPEN mengucapkan tahniah diatas penerimaan Sumbangan Derma tersebut kepada YAB Perdana Menteri sekira nya perkara ni benar dan halal mengikut perundangan negara seperti yang telah di umumkan oleh pihak SPRM.

Sudah tentulah sumbangan yang tersangat besar dan banyak itu mesti lah digunakan sebaik baik nya bagi manfaat Rakyat Malaysia.

MAKPEN yang mewakili 11 Gabungan Institusi Pendidikan Sekolah Agama Rakyat seluruh negara yang berjumlah 350 buah sekolah dengan jumlah pelajar hampir seramai 400 ribu pelajar sangat berhajat untuk memohon Sumbangan Derma sebahagian daripada Sumbangan Derma yang telah di terima oleh YAB Perdana Menteri yang telah disahkan oleh pihak SPRM tersebut.

Sumbangan Derma ini amat diperlukan bagi membangunkan sekolah sekolah agama rakyat yang serba kekurangan kemudahan infrastruktur dan pengurusan bagi meningkatkan kecemerlangan para pelajar serta guru guru.

Untuk makluman YAB Perdana Menteri Nilai Kasar Pembangunan Keseluruhan 350 sekolah SAR ini di anggarkan adalah berjumlah RM 1 billion dan Kos Pengurusan tahunan nya berjumlah hampir RM63 juta setahun tidak termasuk kos 'maitainance' dan naik taraf infrastruktur lain.

Semua ini di tanggung dengan Dana Sumbangan dari Rakyat Malaysia yang perihatin dengan sekolah agama rakyat.Kerajaan sangat beruntung kerana sebahagian besar daripada tanggunjawab besar kerajaan kepada rakyat dalam bidang sektor Pendidikan Islam ini telah pun ditanggung sendiri oleh Dana Rakyat yang perihatin.

Oleh itu apalah salah nya YAB Perdana Menteri memberikan sedikit sumbangan derma bagi menghargai pengorbanan dan jasa rakyat Malaysia ini.MAKPEN dan Rakyat Malaysia sangat gembira dan berbesar hati sekiranya YAB Perdana Menteri dapat mengumumkan semula peruntukan SAR ini dan juga mengumumkan jumlah sumbangan derma bantuan kepada sekolah sekolah agama rakyat ini.Alhamdulillah berkat daripada sumbangan dana rakyat ini pelajar sekolah agama rakyat terus cemerlang dalam bidang agama , tahfiz dan akedemik dengan di bantu oleh guru guru yang sangat komited.

Penindasan kepada Sekolah Agama Rakyat telah di lakukan secara kejam oleh Tun Mahadhir selaku Perdana Menteri pada waktu itu yang telah menyekat Geran Peruntukkan SAR pada tahun sekitar 2003.Ini sangat merugikan Islam serta orang Melayu di Malaysia.Sejarah ini sangat busuk dan memalukan Umno dan orang orang Melayu dan Kerajaan Malaysia.

Oleh sebab tu MAKPEN memohon kepada YAB Perdana Menteri untuk meyumbangkan sebahagian daripada Sumbangan Derma yang telah disahkan oleh SPRM itu kepada MAKPEN bagi tujuan mempertingkatkan dan memertabatkan sekolah agama Rakyat di Malaysia.Sumbangan Derma tersebut boleh terus di masukkan ke akaun pengurusan MAKPEN atas nama MAKPEN No Acc ; 212457 6000 8074 ) di RHB ISLAMIC BANK atau Cek atas nama PERTUBUHAN MAJLIS PEMBANGUNAN PENDIDIKAN ISLAM MALAYSIA.

Semoga sumbangan derma yang diterima dan yang akan di dermakan semula sebahagian nya oleh YAB Perdana Menteri akan bertambah berkat lagi inshaAllah.

Sekian Terima Kasih.

 "Memartabatkan Pendidikan Islam Di Malaysia".

Mohd Zai Mustafa
Ketua Eksekutif MAKPEN 

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved