ONEXOX
BannerFans.com

'TAK SALAH GELAR CINA BABI' - JAMAL

on Thursday, September 17, 2015



KUALA LUMPUR - Dikala netizen mengecam tindakan seorang lelaki berusia 50'an melemparkan kata-kata perkauman terhadap bangsa Cina ketika Perhimpunan Rakyat semalam, Datuk Jamal Md Yunos pula tampil mempertahankan lelaki itu.

Menurut Jamal yang juga salah seorang penganjur perhimpunan itu berkata, perkataan 'babi' bukan satu bentuk penghinaan kerana orang Cina memakan daging babi.




Astaghfirullahalazim.. pakcik, dah tua2, janganlah membangsatkan & membabikan orang lain. Ingat mati pakcik. ingat mati.
Posted by My Media Hub on 16hb September 2015


"Bagi saya kalau semalam you (media) kena dengar keseluruhan apa yang dikatakan, jangan ambil perkataan.

"Bagi Melayu sebut babi, kita sensitif sebab babi haram. Tetapi bagi orang Cina, babi ini adalah makanan mereka, tak ada masalah," katanya pada sidang media hari ini.

Reaksi netizen pula berbeza. Ada yang menganggap Jamal ini satu lagi klon Ahmad Maslan versi agresif.

"Habis tu, kalau Cina Islam pun orang Melayu UMNO selamba panggil 'Cina Babi' jugalah ye? Nampak kebodohan Jamal di situ," kata Azli Taiko.

"Okay, selepas ini bolehlah gelar Melayu Lembu, India Ikan, Jepun sushi, Indonesia bebek, Thailand Tom Yam, Singapore murtabak, Philipine nenas, Vietnam ulat, USA McDonald, UK teh panas?," sindir netizen.

Kenyataan Jamal ini jelas sekali menampakkan bahawa inilah satu-satunya pemimpin UMNO BN tidak berotak sehingga tidak dapat membezakan baik buruk dari apa yang diungkapkan. Mungkin beginilah sikap dan perangai pemimpin-pemimpin UMNO kebanyakan.



PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved