ONEXOX
BannerFans.com

Klinik 1Malaysia akan dibuka di NSCMH

on Monday, August 19, 2013

SEREMBAN – Satu lagi Klinik 1Malaysia akan dibuka di negeri ini tidak lama lagi, kali ini di Negeri Sembilan Chinese Maternity Hospital (NSCMH), dekat sini.

Presiden NSCMH, Datuk Dr Nellie Tan Wong berkata, klinik 1Malaysia berkenaan merupakan projek perkongsian pintar yang pertama antara NSCMH dan Kerajaan Negeri Sembilan.



"Klinik yang dijangka beroperasi bulan depan ini menyediakan rawatan penyakit ringan dan mendapatkan khidmat pegawai perubatan bertugas dengan bayaran hanya RM1.

“Seperti Klinik 1Malaysia lain, klinik ini menyediakan rawatan penyakit ringan seperti demam, batuk dan pemeriksaan darah serta tahap kandungan gula,” katanya.





Menurutnya, dengan pembukaan Klinik 1Malaysia ini, NSCMH dapat bergerak seiring dengan hasrat kerajaan bagi tujuan penjagaan kesihatan golongan miskin bandar.

"Sehubungan itu saya harap penduduk sekitar bandar ini dapat mengambil peluang mendapatkan rawatan di klinik yang disediakan," katanya.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved