ONEXOX
BannerFans.com

Tadah 200 liter air gunung di kampung Miku, Rembau

on Wednesday, August 14, 2013

REMBAU – “Sejak menyedari keistimewaan air gunung ini pada 2004, saya sekurang-kurangnya akan mengambil kira-kira 200 liter air di sini setiap bulan,” kata Md Nor Ahmad, 48, ketika ditemui di Kampung Miku, dekat sini, kelmarin.

Md Nor yang menetap di Lubuk China berkata, pada mulanya dia tidak mengetahui lokasi berkenaan turut mempunyai air gunung untuk ditadah dan sanggup mengambil air gunung di Selangor.



Menurutnya, terdapat perbezaan yang begitu ketara apabila menggunakan air gunung dengan air paip sehinggakan dia, isteri, Nazdrifah Mohd Nor, 44, dan tiga anak berusia dua hingga 14 tahun begitu selesa makan serta minum menggunakan air gunung.





“Malah, sepanjang saya menadah air gunung di sini (Kampung Miku), pelbagai pengalaman yang dikongsi bersama penggemar setia air gunung antaranya seorang lelaki berusia dari Johol sembuh daripada penyakit gout selepas menggunakan air gunung selama dua tahun,” katanya.

Seorang lagi penggemar air gunung, Kamarudin Lebai Daud, 64, dari Kampung Sungai Layang, dia akan menadah kira-kira 10 botol air gunung untuk kegunaannya sekeluarga setiap dua kali sehari.

“Bagi sesiapa sahaja yang sudah menggunakan air gunung ini, mereka pasti tidak akan menggemari untuk menggunakan air paip.

“Malah, lokasi ini sebenarnya sudah lama tersedia air gunung dan sekiranya waktu panas, airnya lebih baik lagi kerana tidak bercampur dengan air hujan. Jika dulu tiada saluran paip seperti ini dan terdapat kolam untuk tadahan air, tetapi kini terdapat lebih enam saluran paip untuk ditadah.

Katanya, ada masanya penggemar air gunung terpaksa menunggu giliran untuk menadah air gunung.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved