ONEXOX
BannerFans.com

KPDNKK Akan Bertindak Terhadap Peniaga Kenakan Harga Melampau - Hasan Malek

on Tuesday, September 3, 2013

PETALING JAYA: Tindakan tegas akan diambil terhadap perniagaan yang menaikkan harga barangan dan perkhidmatan secara keterlaluan, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Hasan Malek.

Beliau menggesa para pengguna yang berhadapan dengan situasi itu diminta untuk menghubungi talian hotline kementerian di 1-800-886-800, or emel kepada e-aduan@kpdnkk.gov.my.



"Saya begitu prihatin mengenai kos pengeluaran makanan yang keterlaluan dan perniagaan berkaitan seperti restoran, apabila peningkatan harga tidak sepatutnya melebihi 0.1%," kata kepada The Star Online pada Selasa.





Beliau berkata, sekiranya terdapat mana-mana pihak yang ditahan kerana mengenakan harga yang melampau, mereka akan didakwa di bawah Akta Kawalan Harga dan Anti Pencatutan 2010.

"Saya telah memberitahu mereka (peniaga) untuk menaikkan harga sesuka hati. Jika mereka tidak mematuhinya, kita akan mengambil tindakan," katanya.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved