ONEXOX
BannerFans.com

Guan Eng pakai Mercedes takdo oghang maki, kalau Najib pakai berbakul bakul maki dapek, dugaan...

on Tuesday, December 31, 2013

GEORGETOWN - Kerajaan Negeri Pulau Pinang membeli sebuah kereta Mercedes-Benz S300L bagi kegunaan Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

Pegawai Kewangan Negeri, Datuk Mokhtar Jait berkata, Ketua Menteri diberikan dua kereta iaitu Mercedes-Benz S400 dan Mercedes-Benz S300, namun Guan Eng hanya menggunakan satu kenderaan sahaja.

Menurutnya lagi, Mercedes-Benz yang digunakan Guan Eng berharga RM298,263.75.



“Kereta Mercedes-Benz S300L itu dikecualikan daripada cukai dan telah diberikan diskaun istimewa sebanyak RM100,000," kata Mokhtar.

“Pembekal kereta Mercedes-Benz itu turut memberi jaminan bahawa kerajaan negeri tidak perlu membeli Mercedes-Benz S300L dan boleh mengembalikannya kepada pembekal sekiranya pengecualian cukai tidak diberikan."





Harga sebenar bagi Mercedes-Benz S300L itu adalah RM657,218.

Mokhtar berkata, mesyuarat exco kerajaan negeri telah diadakan pada 20 November lalu dan keputusan sepakat dibuat untuk pembelian kereta mewah itu menggantikan kereta Toyota Camry 2.5 yang akan digunakan oleh Timbalan Speaker, Maktar Shapee.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

Sobab Najib pakai banyak bona Mercedes....Satu pado dio tak cukup.


December 31, 2013 at 9:34 PM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved