ONEXOX
BannerFans.com

You all sabar tau.. 2017 nanti baru kita turun 20 hingga 30% harga kereta. ok..

on Monday, January 20, 2014

SHAH ALAM - Langkah kerajaan melalui Dasar Automatif Nasional (DAN) untuk menurunkan harga kereta pada kadar 20 hingga 30 peratus menjelang 2017 dianggap wajar, kata Setiausaha Agung Gabungan Persatuan-Persatuan Pengguna Malaysia (Fomca), Datuk Paul Selva Raj.



Namun, beliau berpendapat adalah lebih baik penurunan itu dilaksanakan segera demi kepentingan rakyat dan negara.

“Lagi cepat lagi bagus (penurunan duti eksais) supaya kereta kita mampu bersaing dengan kereta-kereta dari luar.





“Jika diturunkan pada masa sekarang sekurang-kurangnya perkara tersebut akan dapat menjimatkan sedikit perbelanjaan yang ditanggung oleh pengguna misalannya,” katanya, semalam.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 3 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

Kenapa x turun skrg?? 2017 tu bkn dkt PRU14,mau dicapati lagi ka??kencing org tua blh la. BRIM plk mana pergi alasan x mau org kg susah2 beratur kat bank???nnati dkt2 pru14 kasi alasan sama..


January 20, 2014 at 8:49 PM
Anonymous said...

ini adalah stretegi politik... nak dekat pilihanraya baru turun kata jnji ditepati tetapi selepas pilihan raya kemungkinan kenaikan harga kereta dan petrol adalah 80% mengikut pendapat saya dan mengikut sejarah 100% kemungkinan harga petrol akan naik selepas pilihan raya nanti... kalau nak turun harga tolong turun segera...


January 20, 2014 at 8:49 PM
CheguZam said...

Alah... ayat kat suratkhabar kata "dijangka sehingga 30%" tak semestinya betul... 5% pun boleh juga
http://cheguzam.blogspot.com


January 21, 2014 at 6:09 AM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved