ONEXOX
BannerFans.com

Dia (Taresa Kok) tu babi… kata Ketua Penerangan Umno Kelantan

on Thursday, February 6, 2014

Ketua Penerangan UMNO Kelantan, Datuk Md. Alwi Che Ahmad mengakui ada menghubungi  Teresa Kok,  Ahli Parlimen Seputeh menerusi telefon berkaitan klip video “Onederful Malaysia 2014″.

Panggilan disambut pembantu Taresa yang memaklumkan majikannya itu sibuk dan boleh tinggalkan pesanan untuk disampaikan.



“Dalam perbualan itu, saya perkenalkan nama dan jawatan saya sebagai ADUN Kok Lanas dan bertanya kepada pembantu itu, benarkah YB Teresa menghina orang Melayu dengan kata ‘Melayu Sii..’ (bermaksud Melayu Mati). Pembantu itu jawab, YB Teresa sudah menjawabnya dalam Facebook.

“Saya kata, jika Teresa kata begitu (Melayu Sii), saya nak kata begini kepadanya dan tolong sampaikan, dia (Teresa) tu babi… dia kata Melayu mati. Saya kata awak Cina babi dan makan babi, ada masalah?,” katanya dipetik Agendadaily.





Md. Alwi yang juga ADUN Kok Lanas membuat laporan di Balai Polis Pengkalan Chepa, Kota Bharu berkaitan perkara tersebut kerana  Teresa yang membuat laporan polis sebelum itu menamakannya sebagai orang yang menggugutnya.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved