ONEXOX
BannerFans.com

MH370, Ungkapan terakhir juruterbang dah bertukar lagi! Poning kepala bana!

on Thursday, March 13, 2014

Lagi percanggahan yang berlaku.

Hari ini Astro Awani melaporkan ungkapan terakhir yang didengari daripada pesawat MH370 yang hilang adalah "Alright, goodnight" atau “baiklah, selamat malam.”

Ia disahkan oleh Duta Malaysia ke China, Datuk Iskandar Sarudin.

Ungkapan itu adalah respon kepada para pengawal kawalan trafik udara Malaysia selepas mereka memaklumkan bahagian kokpit bahawa pesawat sedang memasuki ruang udara Vietnam dan para pengawal kawalan trafik udara Ho Chi Minh akan mengambil alih.



Laporan Sinar Harian sebelum ini yang memetik kenyataan penolong pengarah NATCC, Siti Sarah Lebai Abu menyebut, juruterbang memaklumkan “OK roger, good day,” sebelum radar kedudukan pesawat tersebut gagal dikesan.





"Ketika mahu menyerahkan (kawalan udara) kepada Ho Chi Minh, saya memaklumkan kod talian kepada juruterbang terbabit (Kapten Zaharie Ahmad Shah), beliau memberi respons yang baik.

"'OK roger, good day (Baik. Sekian, terima kasih)', itulah kata-kata terakhir yang diberikan kepada kami di sini sebelum rada kedudukan pesawat itu gagal dikesan selepas memasuki zon (kepulauan) Igari."

Sumber



PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

Kedua2nya perkataan yg menyenangkn, menunjukkn MH370 tiada tanda2 kecemasan semasa tu. Jd tak perlu pening pon.


March 13, 2014 at 5:37 AM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved