ONEXOX
BannerFans.com

(3 Gambar) 4 Orang Cedera Parah Kerana Mahu Tinjau Dalam Kaabah

on Friday, May 30, 2014



Polis Mekah menafikan khabar angin yang bertebaran di laman sosial yang mendakwa tiga jemaah terbunuh dalam insiden rempuhan yang berlaku di Masjidil Haram semalam.

Sebaliknya empat orang disahkan cedera dalam insiden berkenaan.

“Tiga daripada mereka kesemuanya perempuan kini dirawat di tempat kejadian manakala seorang lagi dihantar ke hospital untuk mendapatkan rawatan,” kata jurucakap polis Mekah iaitu Aati Al-Qurashi.

Lelaki yang dibawa ke hospital itu mengalami cedera parah pada bahagian kepala selepas terjatuh ketika keadaan sedang huru-hara.

Kejadian yang dirakamkan CCTV mencetus keadaan bertolak-tolak antara jemaah bermula apabila pintu Kaabah dibuka untuk menjalani upacara mencuci di bahagian dalam.

Jemaah yang teruja melihat pintu Kaabah dibuka kemudiannya berasak-asak mahu melihat bahagian dalam Kaabah hingga keadaan menjadi tidak terkawal buat seketika.



Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved