ONEXOX
BannerFans.com

Mesut Ozil Kini Jauh Menyimpang Dari Islam

on Sunday, June 29, 2014

Kedatangan bulan Ramadan yang berlangsung serentak dengan pusingan kalah mati di Kejohanan Piala Dunia. Pemain Perancis, Karim Benzema dan pemain Jerman, Mesut Ozil antara pemain beragama Islam yang beraksi di Piala Dunia 2014.

Namun, ia bukan halangan buat sebahagian pemain Perancis, Jerman, Switzerland, Belgium, Algeria dan Nigeria yang beragama Islam untuk beraksi pada edisi kejohanan Piala Dunia kali ini.

Antara pemain beragama Islam yang lain dalam Piala Dunia kali ini ialah Sami Khedira dari pasukan Jerman, Mamadou Sakho dan Moussa Sissoko dari pasukan Perancis, Marouane Fellaini pemain tengah Belgium, Xherdan Shaqiri pemain tengah Switzerland serta beberapa pemain lain.

Namun, Ozil mengakui tidak akan berpuasa selain kini sudah bertatu di lengannya. Untuk beraksi bagi pasukannya beliau mengaku perlu mengambil diet yg diaarankan oleh jurulatih kecergasannya.

Pada kebiasaannya, bintang-bintang profesional ini mengamalkan pemakanan ketat bagi mengekalkan hidrasi dan menjamin kecergasan tubuh.

Selain itu, mereka juga perlu menyesuaikan diri dengan atmosfera panas lembap di beberapa tempat perlawanan di Brazil.



Sumber








PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

firdaus said...

Artikel ni dari sumber berita lain tapi pandai2 bagi tajuk sendiri
lepas tu tau nak memperlekeh orang lain pasal menyimpang atau tak menyimpang
Jangan sesedap kepala otak tu cuba nak mengadali orang lain


June 29, 2014 at 11:50 PM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved