ONEXOX
BannerFans.com

JURUKAMERA RTM DISEPAK PEGAWAI KASTAM

on Monday, September 22, 2014

KUALA LUMPUR: Seorang jurukamera Radio Televisyen Malaysia (RTM), Lutin Ahmad, mendakwa dirinya dikasari, ditendang dan diugut seorang pegawai Jabatan Kastam Diraja Malaysia yang mengiringi lima pegawai lain yang berdepan pertuduhan menerima rasuah.

Dalam kejadian pada kira-kira 12 tengah hari di Kompleks Mahkamah Jalan Duta di sini, pegawai itu dikatakan tidak berpuas hati dengan tindakan Lutin, 39, merakam visual semua tertuduh ketika mereka dibawa keluar dari mahkamah selepas prosiding pendakwaan selesai.

Ketika dihubungi BERNAMA, Lutin, 39, memaklumkan pegawai itu menghalang beliau daripada merakam visual dan berlaku tolak-menolak sehingga menyebabkan dia jatuh terlentang.

"Kalau dia marah dengan tindakan saya itu, tidak patut dia tarik saya sampai jatuh, kenapa perlu dia bertindak terlalu agresif," katanya sambil menyifatkan tindakan itu tidak wajar meskipun beliau tidak mengalami kecederaan yang serius.

Lutin berkata, beliau akan membuat laporan polis berhubung kejadian itu.



Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved