ONEXOX
BannerFans.com

Punca sidang akhbar mengenai status MH370 dibatalkan terjawap akhirnya

on Thursday, January 29, 2015



PUTRAJAYA 29 Jan. - Sidang akhbar mengenai status pesawat MH370 yang dijadualkan pada pukul 3.30 petang telah dibatalkan pada saat-saat akh#ir atas sebab-sebab yang tidak diumumkan.

Sidang akhbar yang sepatutnya diadakan oleh Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA), Datuk Azharuddin Abdul Rahman itu dikejutkan dengan kehadir#an ahli keluarga kepada penumpang pesawat MH370.

Beberapa ahli keluarga termasuk dari China dan Malaysia kelihatan dud#uk dalam dewan sidang media sekali gus menarik perhatian petugas media.





Pesawat MH370 yang membawa 239 orang termasuk 12 anak kapal itu hilang daripada radar kurang sejam selepas berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lum#pur (KLIA) ke Beijing pada 8 Mac lalu.

Operasi mencari dimulakan di Laut China Selatan pada hari yang sama selep#as pesawat itu gagal dikesan.

Operasi mencari pernah diperluaskan ke Selat Melaka, Laut Andaman, Teluk Ben#gal dan Lautan Hindi malahan kawasan darat yang merentasi sehingga sempadan Kazakhstan dan Turkmenistan di Asia Tengah.

Operasi itu kemudian ditumpukan sepenuhnya di Lautan Hindi di barat Perth, Austr#alia selepas data satelit Inmarsat menunjukkan pesawat MH370 mengeluarkan isyarat terakhir di di kawasan tersebut. Pusat Penyelarasan Agensi Bersama (JACC) turut ditubuhkan untuk menyelaras usaha mencari MH370 di Lautan Hindi.

Walaupun pencarian menggunakan aset tercanggih telah dilakukan, namun sehing#ga hari ini pesawat MH370 yang hilang secara misteri itu masih gagal dikesan.


Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved