ONEXOX
BannerFans.com

LUAHAN SAYU HATI 2 JURURAWAT MENGENAI ISU TUKAR PAMPERS PESAKIT

on Thursday, February 12, 2015



Isu mengenai SOP jururawat yang dibangkitkan oleh dua pengguna Facebook telah menimbulkan keke#cohan sejak semalam.

Perkara itu mendapat perhatian dari mereka yang bertugas sebagai jururawat. Dua jururawat tampil menjelaskan dan meluahkan apa yang terbuku di hati mereka apabila dituduh tidak amanah dalam melaksanakan tanggungjawab sebagai jururawat di Hospital Kerajaan.

1. Anak Sendiri Tak Nak Ber#sihkan Najis Ibu Sendiri

Hari ini, kecoh di group WhatsApp mengenai hal ini. Nasiblah menjadi misi. Cuma kesian pada ibu dan bapa mereka ini. Anak sendiri tak nak bersihkan najis ibu mereka. Tapi duk mengaibkan misi yang duk tukar pampers dan cebokkan mereka.

Anak send#iri?

Tak nak buat. Boleh rakam gambar dan viralkan.

Tugas jururawat adalah tug#as profesional. Kita dilatih selama tiga tahun untuk memberikan perawatan kepada pesakit.




Tukar lampin, cebokkan, mandikan, tukar alas itu semua memang kita boleh buat. Tetapi itu bukan tugas hakiki jururawat, atas sebab sifat empaty kita sesama manusia, sesama insan (kita buat juga).

Anda pula sebagai anak sanggup #tengok sahaja. Datang melawat sekadar nak aibkan kami. Ambil gambar, tapi pampers mak sendiri suruh salinkan. Anda darah daging sendiri tak mampu nak menjaga. Mengharapkan kami yang tiada pertalian darah.

Sedekah Al Fatihah kat mereka berdua ini. Semoga Allah beri mereka petunjuk. - Intan Shafina



2. Basuh Berak, Basuh Kencing, Tuk#ar Pampers, Tiada Dalam SOP

Dalam SOP nurse tiada basuh berak, basuh kencing dan tukar pampers tuan tuan puan puan oi.

Itu mak ayah korang, kenapa geli sang#at nak basuhkan? Najis sangat ke mak ayah korang? Nurse ni cuma membantu. MEMBANTU!

Ingat kerja nurse cuci benda alah tu je ke?

Dari kecil mak ayah korang jaga koran#g, berak, kencing, muntah, mandi, semua diorang buat tak kira geli ke geleman ke sebab sayang anak.

Tak sayang mak ayah ke?

Nyawa tu satu je tuan puan oi. Nurse tu ba#nyak nyawa nak jaga. Takkan korang ade mak ayah korang yang satu tu pun susah nak jaga?

Jangan caci dan hina kerja seseorang itu. Biarlah gaji banyak mana sikit mana tinggi mana pangkat kita ni, jangan sesekali lupa jasa mak ayah. Ini mak ayah sakit, sikit-sikit hospital, sikit-sikit suruh nurse dengan doktor jaga. Korang ingat nurse takde mak ayah ke nak kena jaga? Jadi kuli batak korang setiap masa?

Kalau rasa diri tu dah bagus about taking care y#our parents, why not you alls jaga sendiri? So tak payah menyalak komplen sana komplen sini. Nak pegang najis mak ayah sendiri pun jijik. Ada hati nak hina kerja nurse.

SHAME ON YOU PEOPLE. SHAME! - Cik Noura



Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved