Sekadar luahan perkongsian bersama agar xde org lain yg akn trima nasib spt saya...Huhu
Rasa trtipu dan traniaya dgn satu centre celcom di klang..sy telah buat byran RM300 pd jan lps..staf kaunter 8 bertudu#ng dan seislam menerima byran sy..ketika pmbyaran dibuat, sy sibuk melyn 2org ank sy yg berlari2 dlm centre tu..dek kerana situasi itu staf tu ambil ksempatan dgn tdk mberi sy resit ats kelekaan sy mmerhati ank2..sedar ketiadaan resit stlh urusan selesai (BUKANKAH MNJADI KEWAJIPAN STAF INI UTK MMBERI RESIT PMBAYARAN TANPA PERLU DIMINTA KAN?) dan disbbkan brsangka baik dlm hati brharap phk celcom mmpunyai staf amanah dlm keje...namun, sangkaan baik sy telh mnguji saya...pmbayran tdk ditolak...sy bt semakan lg di centre trsebut...1org staf lelaki dgn tgn mggeletar kata "mgkin payment tdk update puan...sila tgglkan detail..sy brjanji akan call utk mklumkan esk "
Namun,janji hanya tggl jnji...dh la sy bkerja di johor...trpksa la balik lg mggu depannya utk uruskan lg hal remeh temeh ni...kali ini deal dgn staf pmpuan...sy minta utk lihat cctv..katanya mgkin kena repot polis..sy ok..sy pegi buat..pastu dia kata..to manager sy bercuti...pulak dah...alasan lg..sy mklumkan..sy ni jauh dr johor..susah sy nk setelkan kalu asyik diberi alasan saje..kebetulan# staf pmpuan yg amik bayaran sy tu ada..sy mohon utk jmpa dgn dia..katanya "customer kena tnjuk resit baru kami blh bt semakan"....sy jwb mcm mana nak tnjuk kalau awak tak bg sy resit tu...dia diam..."mcm ni la puan..sy akn bncg dgn manager sy utk tgk cctv..puan tggalkan detail sy akan bncg dgn mnger..perkra mcm ni kena ambil ms 1mggu..sy jnji akan call puan"....JANJI DEMI JANJI...rasa mcm diperbodohkan...
Panggilan yg dihrpkan dari staf2 celcom centre tu hanya tggl jnji...sekali lg dr johor sy ke centre tu baru2 ni...kali ini hati sy trsa#ngat sakit...rasa sgt teraniaya...kali ini suami menemani sy..berharap akan selesai..
Kali ini lbh bjak...suami suh sy tnya receptionist manager ada atau tdk..alhamdulillah..katanya ada...ambil n#ombor dan tgu...kali ini deal dgn kaunter 7..slth brcerita katanya cctv sdg diupgrated..sy mnta nk jmpa dgn manager dia kata manager kluar..pertama kali dlm sejarah sy marah di hdpn org2 disitu...kesabaran mula hilang setelah 4kali dtg..tiada pnyelesaian..aduhai...bila situasi dh mcm tu barulah si supervisor dia nak kluar... sy mnta dia call manager yg kjap ada kejap kluar tu..dia kata nnt dia akn kol..customer xblh view cctv katanya..phak dia je blh...kul 4 sy dtg lg cntre tu..lama gile tgu smpai dh ttup centre tu..sy xkira nk selesaikan gak b4 blk johor smula..dia brkeras x bg sy tgk cctv wpun repot polis tlh dibuat...sy pening dgn centre ni..ckp pusing2...disbbkan malas nk btekak..sy tgu result cctv dr dia...mula2 dia kata ada teknikal prob...pastu x jmpa la puan...akhirnya dia kuar dgn staf yg amik duit sy tu kata...."mmg puan xde buat byaran hr tu".....Ya Allah...dah x trkata sy...nmpk sgt nak cover staf dia...repot polis pun x laku nmpknya...sedihnya la...rasa nk repot tribunal tp jauh sgt nk uruskan...
Sy x halalkan...sesungguhnya Allah maha adil...pengajaran buat sy...jgn trlalu positif dgn org..kelak makan hati....adoi...berhati2 la kita bila brurusan dgn manusia...hukhuk
Sumber
PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
{ 0 comments... read them below or add one }
Post a Comment