ONEXOX
BannerFans.com

Najib Sifatkan Dakwaan Sirul Adalah Mengarut

on Thursday, February 19, 2015



KUALA LUMPUR: Datuk Sri Najib Tun Razak menyikarkan kenyataan dan dakwaan komando polis Sirul Azhar bahawa tindakan beliau membunuh Altantuya Shaariibuu adalah atas arahan seseorang adalah mengarut.

Bercakap kepada pemberita selepas menghadiri rumah terbuka Tahun Baru Cina di Wisma MCA hari ini, Najib yang dikaitkan dengan model Mongolia sebelum ini, enggan mengulas lanjut.

Najib berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai tuntutan Sirul dalam laporan Malaysiakini bahawa beliau mempunyai arahan untuk membunuh Altantuya.

Pada hari Selasa, Sirul, yang telah ditahan di Australia, telah berkata beliau di bawah perintah untuk membunuh Altantuya, dan bahawa "sebenar" pembunuh masih bebas.

"Saya berada di bawah perintah. Orang-orang penting dengan motif masih bebas," katan#ya yang dipetik Malaysiakini dalam satu wawancara.




Semalam, Sirul telah dilaporkan  berkata bahawa pegawai atasannya, yang ketika itu Timbalan Penguasa Musa Safri, sepatutnya telah dipanggil untuk memberikan keterangan dalam perbicaraan kes bunuh Altantuya.

Pada masa pembunuh#an itu, Musa juga merupakan pembantu Dato Najib, yang ketika itu Timbalan Perdana Menteri.

"Dia sepatutnya diletakkan dalam keadaan berdiri saksi pihak pendakwaan."

Bekas Polis Elit berusi#a 43 tahun itu juga memberitahu bahawa beliau tidak pernah mengenal Altantuya atau Abdul Razak Baginda - penganalisis politik dan kawan rapat Najib yang telah dibebaskan dengan bersubahat dengan pembunuhan wanita Mongolia itu.

Bapa Altantuya Dr Setev Shaariibuu telah menuntut bahawa anak perempuannya telah datang ke Malaysia khusus untuk bertemu dengan Najib.

Mahkamah Rayuan pada 2013 dib#ebaskan Sirul dan Ketua Inspektor Azilah Hadri, berkata terdapat muslihat serius oleh hakim Datuk Mohd Zaki Yasin termasuk dengan tidak memanggil Musa.

Tiga lelaki mahkamah rayuan berkata kegagalan untuk meletakkan Musa pada pendirian saksi itu adalah penting untuk pihak pendakwaan untuk terungkap naratif kesnya.

Pada 13 Januari, lima lelaki bangku# Mahkamah Persekutuan diketuai oleh Ketua Hakim Negara Tun Arifin Zakaria dihukum orang-orang yang akan digantung, membatalkan keputusan Mahkamah Rayuan.

Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri





Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

google translate ke? pening aku baca


February 19, 2015 at 5:11 AM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved