ONEXOX
BannerFans.com

DITUDUH 'PEROMPAK', 2 LELAKI BUAT LAPORAN POLIS

on Wednesday, March 4, 2015



Tanpa sebarang usul periksa, seorang wanita cina menyebarkan gambar dua kakitangan UGS Network# Service (M) Sdn Bhd melalui aplikasi WeChat dan mendakwa kedua-dua lelaki terbabit adalah perompak yang sedang menyamar.

"Don't let these people in, they are robbers. Pretending to check on your gas cylinders," kata wanita itu memberi amaran palsu kepada rakannya.

Dakwaan yang tidak bera#sas dari wanita bernama Natasha Yien Yee Tang itu telah mencemarkan nama kedua-dua individu terbabit dan kini berhadapan dengan tindakan pihak polis.




Difahamkan, insiden itu berlaku di Pulau Pinang itu. Pada ketika itu, dua kakitangan UGS terbabit sedang bertugas dan menjalankan kempen Alat Keselamatan Gas Memasak# Rumah. Namun, kehadiran mereka telah disalaherti oleh wanita terbabit menyebabkan dia bertindak membuat andaian sendiri dan menyebarkan berita palsu.

Mengetahui gambar diri mereka disebarkan dan dilabelkan sebagai perompak, kedua-dua mangsa membuat laporan polis di Balai Polis Ayer Tawar bagi membersihkan nama mereka dan m#eminta wanita itu menarik balik kenyataannya dan memohon maaf di atas dakwaan tidak berasasnya itu.

Inilah akibatnya menyebarkan sesuatu perkara yang tidak sahih tanpa sebarang usul periksa. Sudah menjadi keb#iasaan masyarakat kita gemar menviralkan perkara yang tidak sahih dan apabila dikecam, baru nak menyesal.

Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved