ONEXOX
BannerFans.com

UMNO Dan PAS Akan Bentuk Kerajaan Perpaduan Sabtu Ini - Lim Kit Siang

on Monday, March 16, 2015

KUALA LUMPUR: Penasiahat DAP, Lim Kit Siang hati ini telah mengeluarkan kenyataan yang agak mengejutkan apa#bila mengatakan  UMNO dan PAS akan membentuk kerajaan perpaduan lagi empat hari.

Menurut Lim, apa yang dicakapkannya ini mempunyai asas berikutan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) pada sidang DUN Kelantan pada Rabu akan menyokong pindaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II (undang-undang hudud).

“MCA dan Gerakan juga be#rharap komplot itu berjaya supaya pakatan rakyat musnah. Ini adalah senario politik yang rakyat Malaysia akan hadapi dalam beberapa hari lagi,” dakwanya.



Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob hari ini dilaporkan berharap ADUN BN akan menyokong pindaan kepada Enakmen Kanun Jenayah Syariah II pada Rabu ini.




Ahmad Yakob menegaskan so#kongan Adun BN amatlah penting untuk memastikan undang-undang Islam tersebut menjadi realiti untuk dilaksanakan di Kelantan.

Menurut Ahmad perlaksanan hudud tersebut perlu disegerakan kerana ia merupakan harapan seluruh rakyat Kelantan kerana ia dapat mengurangkan kadar jenayah bila terlaksananya hukum Isla#m tersebut.

Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved