ONEXOX
BannerFans.com

YENG NASIR DIBEBASKAN & DAKWA DIBERI TAWARAN KERJA UNTUK PROMOSI KLIA & KLIA 2?

on Tuesday, March 3, 2015




Setelah dikecam hebat oleh pengguna media sosial, Yeng Nasir yang mencetuskan kebimbangan orang ramai awal pagi tadi di media sosial telah mengaktifkan kem#bali akaun Instagramnya.

Difahamkan, ekoran dari kekecohan awal pagi tadi yang menunjukkan Yeng Nasir menerbangkan Drone bagi merakam gambar pesawat mendarat di kawasan larangan KLIA, dia telah ditahan oleh pihak polis. Bagaimanapun telah dibebaskan setelah disoal siasat.

"Baru balik dari ibu pe#jabat bukit aman, alhamdulillah dapat job untuk bekerjasama dengan pihak KLIA dan KLIA 2 untuk buat video promosi. Alhamdulilah," katanya di laman Instagram disertakan dengan gambar Dataran Putrajaya yang dirakam menggunakan Drone.




Apa yang mencetuskan persoalan orang ramai, benarkah akaun itu milik Yeng Nasir? Atau akaun palsu semata-mata bagi mengelirukan orang ramai?

Tindakan pemilik akaun be#rkenaan memuat naik gambar Dataran Putrajaya itu juga dilihat cuba menyindir dan mencabar pihak berkuasa untuk mengambil tindakan tegas terhadapnya.

"Setahu saya, adalah dilarang untuk menerbangkan sebarang objek di kawasan Dataran Putrajaya, lebih-lebih lagi jika ia berhampiran dengan bangunan Jabatan Perdana Menteri," dedah sumber.

Dua gambar Dataran Putraja#ya yang dimuat naik oleh Yeng Nasir itu di laman Instagram sehingga kini masih menerima komen-komen yang rata-ratanya memarahinya di atas tindakan yang menjejaskan persepsi orang awam terhadap penggemar hobi Drone.

Jabatan Penerbangan Awam (DCA) juga telah membuat laporan polis berkenaan dengan isu berkenaan. Bagaimanapun, tiada sebarang kenyataan media mengenai MAHB menawarkan tawaran kerja kepada lelaki itu.

Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri





Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved