ONEXOX
BannerFans.com

11 Cedera Rumah Pangsa Rosak Teruk Kerana Terkena Letupan

on Friday, April 10, 2015



SIBU: Sebelas penduduk HDC Teres Garden, Sibu Jaya telah cedera dan melecur teruk akibat letupan yang berlaku 2.48 pagi semalam.

Letupan tersebut dipercayai berlaku di sebuah rumah tingkat bawah bagunan rumah pangsa tersebut yang juga merupakan sebuah kedai runcit.

Komander Operasi Kanan PgKBI Abdul Mutalif bin Rashid mengarahkan semua penghuni flat untuk mengosongkan kediaman masing-masing dan mengumpul segala maklumat kejadian dari penghuni flat berkenaan.



Tiga unit kediaman rumah pangsa empat tingkat musnah akibat letupan itu.

 "Bomba sudah mengarahkan semua penghuni 40 unit kediaman di rumah pangsa itu keluar untuk proses pengiraan jumlah keseluruhan penduduk.

"Ia dilakukan untuk mengenalpasti kemungkinan ada mangsa yang tertimbus di bawah runtuhan," katanya.

Pasukan bomba masih mencari bahan bukti untuk mengenalpasti jenis bahan letupan itu manakala semua mangsa sudah dihantar ke Hospital Sibu untuk rawatan lanjut.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved