ONEXOX
BannerFans.com

Proton Waja enjin Turbo 2.0L akan berada di pasaran Malaysia?

on Thursday, April 23, 2015



Proton Waja atau proton impian di Uk akan kembali mewarnai industry automotif Negara dengan wajah dan nadi baru.

Dengan menggunakan Nadi baru iaitu dari engine 4B11, Inline 4 cylinder DOHC 16v, MIVEC 2.0 L (1998 cc) , ECI multiple , power 108-114 kW (147-155 PS) at 6000 rpm , torque 198 N·m (146 ft·lbf) at 4250 rpm.

ada juga versi R3 yg menggunakan enjin 4B11T, turbo cam evo 10 tuh tapi untuk waja R3 version .Handling dan tuning terus drp lotus untuk waja ni.Sgt menarik!!

Enjin Lancer ni basic dia sama cam enjin forte.

Sebab termasuk dalam keluarga Global Engine Manufacturing Alliance (GEMA).
Chrysler, Mitsubishi, and Hyundai bekerjasama develope enjin ni.
KIA bawah pengurusan Hyundai jadi guna enjin ni.Beli Forte pun ok gak, cuma brand korea,gearbox dengan safety equipment lagi banyak dari lancer.enjin lebih kurang sama.

Dengan penambahbaikkan engine yg super power yg menghimpunkan 2.0 R3 - 6 gear MT. walahhh!!! inzal sgt sehingga terpelancut ke dinding.Bukan sahaja dari segi engine di pertingkatkan malahan system pemberhentian juga di pertingkatkan.dengan mendapat khidmat dari brembo 4 pot di bahagian depan dan belakang.mabless!! ye la.. x kan la nak pakai drum pulak.engineer kereta tak gila ,,tu membunuh namanya kalau pakai drum.

Di samping itu juga, dari segi kestabilan dan pengkukuhan di sediakan sekali roll cage daru ultar racing untuk keselesaan dan keselamatan pemandu. aksesori tambahan seperti full backet dari sparco menjadikan kerte ini sempurna dari segi zahir dan batinnya.

untuk itu kita nantikan kemunculan waja baru ini..

p/s: gua terbangun dari tidur,gua ingat balik mimpi mimpi tadi.. memang sah.. apa yg gua tulis di atas adalah sekadar mimpi..demmmm!!!!

sekian


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved