ONEXOX

AMAH INDON MENGAKU DAPAT IC & BR1M RM500

on Saturday, May 9, 2015



Video seorang pembantu rumah warga Indonesia mengakui rakannya mendapat MyKad Malaysia dan layak menerima bayaran Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) tersebar di laman Facebook sejak semalam.

Video berdurasi 3.16 minit yang dirakam oleh seorang individu Cina itu kini mendapat 178 perkongsian di Facebook dan telah ditonton sebanyak 2,988.


Amah Indon akui dapat IC & BR1M - http://goo.gl/ApGOjOMore: #MediaVids

Posted by My Media Hub on Saturday, May 9, 2015



Berdasarkan rakaman video tersebut, wanita itu mengakui rakannya baru mendapat MyKad sejak 3 bulan (Februari) yang lalu tanpa perlu membayar sesen selain dari turut mendapat bayaran BR1M.

"Dapat IC pun, dapat duit (RM500 BR1M) pun. Itu pasal saya pelik sangat," katanya.

Apabila ditanya mengenai pihak manakah yang memberikan MyKad dan RM500 itu, wanita itu hanya memberikan jawapan tidak tahu.

Bagaimanapun wanita itu mendedahkan mereka sudah menetap di Malaysia selama 15 tahun dan tinggal di negara ini tanpa dokumen perjalanan, pasport.

Menurutnya lagi, individu yang memberikannya MyKad & BR1M itu mempunyai hubungan yang 'Kamcing' dengan Ketua Kampung di Kelana Jaya, menjadikan mereka mempunyai kelebihan untuk mendapat dua keistimewaan hak rakyat Malaysia itu.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

Macam mana BRIM dapat 500 saja? Tak cukup tu. Karut saja ni.


May 9, 2015 at 11:38 PM

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved