ONEXOX
BannerFans.com

'APA SALAH MYVI SAYA DIKEMEKKAN SEBEGITU?'

on Wednesday, May 6, 2015



Ekoran tragedi DUKE yang mengorbankan 3 nyawa, ramai pengguna kereta Perodua Myvi menerima tempiasnya. Perbuatan yang tidak bertanggungjawab ini harus dihentikan serta merta kerana bukan semua pengguna kereta Myvi memandu menyalahi undang-undang.

Seorang wanita yang hamil 8 bulan juga turut menjadi mangsa kebencian orang ramai terhadap Myvi FMC. Tanpa sebarang tanda-tanda dirinya sebagai ahli kelab FMC, kereta milik wanita itu dihimpit, dirosakkan dengan sengaja sehingga menyebabkan dia berasa sudah tidak selamat lagi menggunakan kereta Myvi miliknya itu.

"Saya seorang wanita hamil 8 bulan. Saya menggunakan kereta Myvi untuk pergi kerja setiap hari. Tetapi semenjak tragedi lebuh raya Duke melibatkan 6 buah Myvi (FMC) yang berlumba hari tempoh hari, saya rasa tidak selamat memandu kereta Myvi saya lagi.

"Semalam ada sebuah kereta 4x4 menghimpit kereta saya di Tol Serdang semasa saya balik dari kerja dan sebentar tadi pula kereta saya kemek di bahagian bonet depan seperti diketuk dengan benda keras.

"Emosi saya sangat terganggu. Saya mohon rakyat Malaysia janglah bertindak sesuka hati. Saya sendiri marah pada pelumba-pelumba haram itu. Tetapi kenapa saya yang dipersalahkan?

"Itu kereta saya nak mencari rezeki, sampaikan saya fikir apa salah saya pada orang ramai. Saya tidak dapat lagi menahan emosi.

"So please rakyat Malaysia, jangan aniaya orang yang tidak bersalah. Saya harap Allah balas pada orang yang aniaya saya ini," katanya yang sungguh kecewa dengan tindakan yang bertanggungjawab seperti ini.

Tragedi Duke benar-benar memberikan kesan yang besar terhadap orang ramai. Namun, tindakan menyamakan semua pemandu Myvi adalah satu tindakan yang tidak wajar dan kurang cerdik.

Apa yang terjadi pada wanita hamil 8 bulan di atas, FMC juga sepatutnya mengambil langkah bertanggungjawab meskipun pelakunya bukan ahli FMC, tetapi kesan dan tindakan berlumba di lebuh raya Duke itu nyata mengancam keselamatan pengguna Myvi yang lain.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved