ONEXOX
BannerFans.com

Tidak Tutup Aurat Membahaya Tubuh Badan Hasil Kajian Sains

on Monday, May 4, 2015



Sesungguhnya Rasulullah pernah bersabda, "Para wanita yang berpakaian tetapi (pada hakikatnya) telanjang, lenggak-lengkok, kepala mereka seperti punuk unta, mereka tidak akan masuk syurga dan tidak mencium semerbak harumnya (HR. Abu Daud) Rasulullah bersabda," Tidak diterima solat wanita dewasa kecuali yang memakai khimar (tudung) (HR. Ahmad, Abu Daud, Tirmidzi, ibn Majah).

Berdasarkan kajian sains telah mendapati bahawa wanita yang tidak menutup aurat atau berpakaian ketat dan tidak memakai tudung, anggota-angota yang terdedah dan mengenakan pakaian-pakaian yang ketat akan menyebabkan mereka ini mendapat pelbagai penyakit kanse di bahagian tersebut.

Beberapa fakta telah dikutip dan kajian ilmiah telah di kelurkan majalah perubatan Britain dimana kanser melanoma pada awal usia dan ianya boleh bertambah dan merebak sehingga ke kaki. Majalah perubatan tersebut juga telah melakukan bajian tentang penyakit Milanoma ini dan mereka meperoleh keputusan dimana penyakit ini mirip dengan keadaan orang-orang yang penderhaka (orang kafir arab) yang Rasulullah telah da'wahi.

Mengikut kajian, penyakit tersebut berpunca dari pakaian yang ketat yang dipakai wanita di bawah sinaran terik matahari dalam masa yang panjang selepas bertahun-tahun. Pakain yang sering digunakan contohnya, sarung kaki nilon tidak memberi perlindungan pada kaki mereka dari kenser ini.

Sememangnya Allah telah berfirman: "Dan ingatlah ketika mereka katakan: Ya Allah andai hal ini (Al-Qur'an) adalah benar dari sisimu, maka hujanilah kami dengan batu dari langit atau datangkanlah kepada kami azab yang pedih" (Surah Al-Anfaal: 32). Dan kanser ini adalah paling merbahaya kanser dari pelbagai kanser. Kanser ini berlaku kerana akibat dari sengatan pancaran matahari yang mengandungi ultra violet setiap pakaian yang ketat dalam tempoh yang panjang.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved