ONEXOX

4 foto cun melecun Nur Azira, wanita bertudung yang dimaki hamun Diva Azwan Ali

on Monday, June 29, 2015

Bayangkan bila niat baik ingin berkongsi tempat makan menarik akhirnya diri sendiri pula yang dimaki-hamun tak ingat dunia, tentu menyakitkan hati sesiapa sahaja. Satu Malaysia mungkin dah tahu pasal kejadian yang berlaku beberapa hari lalu ni melibatkan Nur Azira Wazi Azman dan juga selebriti dikenali, Azwan Ali selepas ianya viral di laman sosial Oh! Media.

Kejadian bermula apabila Azwan Ali menulis di Twitter'nya yang dia teringin nak makan Steak untuk santapan berbuka puasa hari ini. Nur Azira yang membalas tweet tersebut dengan tulisan "Menate" mendatangkan salah faham pada Azwan Ali yang jelas tidak tahu ianya adalah nama sebuah restoran Steak popular dan bukan niat Nur Azira menggelarkannya sebagai "binatang".



Azwan Ali terus mengeluarkan kata-kata kesat dan maki-hamun berbakul-bakul kepada Nur Azira bagaikan tiada lagi hari esok. Kata-kata seperti "Sundal Bertudung", "Menyalak Real Anjing" dan turut menggelarkan Nur Azira sebagai "Neraka" sememangnya satu sifat biadap yang wujud dalam diri Azwan Ali sejak dahulu.

Nur Azira jelas terkejut dengan respon dari Azwan Ali itu dan menjelaskan ianya adalah nama sebuah Steak House. Namun tiada respon memohon maaf dan sebagainya keluar dari mulut Azwan Ali sehingga saat ini dan hati hitamnya terus mengeluarkan kata-kata kesat (termasuk block) orang ramai yang menegurnya akan hal tersebut.

Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu. Hal tersebut turut mendapat perhatian dari pihak Me'nate Steak Hub apabila terbaca tentangnya di Oh! Media dan menjemput Nur Azira untuk datang berbuka puasa bersama keluarga di Restoran utama mereka di Ampang Jaya.



Pemilik restoran Me'nate Steak Hub, Chef Mustaffa Othman semalam apabila Oh! Media tanya apa respon dia tentang apa yang berlaku ni, beliau yang sangat positif hanya menjawab, "Takapalah, biarkan dia. Kita kena penuhkan hidup kita dengan orang-orang yang positif dan orang yang buat kita gembira. Abaikan orang-orang yang tidak memberikan kebaikan kepada hidup kita. Tapi saya berdoa agar suatu hari Allah buka pintu hati beliau untuk jadi insan yang lebih hebat".



Begitulah kata-kata seorang Master Butcher Chef berusia 62 tahun yang berpengalaman tinggi menjadi tukang masak disegani untuk Queen Elizabeth di Buckingham Palace sejak zaman Puteri Diana lagi. Biarpun kini memiliki beberapa cawangan restoran yang cukup gah buat peminat daging ini di sekitar Kuala Lumpur, tiada satupun kata-kata negatif orang sekeliling yang dapat mengganggu dirinya yang semuanya diterima dengan senyuman kerana menurutnya, cukuplah Allah sentiasa berada di sisi dirinya.



Oh! Media juga turut diundang untuk berbuka puasa bersama-sama. Terima kasih kami ucapkan kepada pihak Me'nate Steak Hub, Chef Mustaffa Othman dan semua pekerja mereka yang memberikan layanan dan servis yang cukup terbaik (VVIP) kepada pihak Oh! Media dan juga kepada Nur Azira sekeluarga.





Bagi Nur Azira pula, apa yang berlaku ini dianggap sebagai rezeki bulan Ramadhan untuk dirinya dan keluarga. Menurut Nur Azira, dia malu diperlakukan begitu oleh Azwan Ali namun dia bukan sesiapa untuk membalas. Biarlah Allah sahaja yang menentukan segalanya.

Itulah kisahnya tentang Nur Azira, Azwan Ali dan Me'nate Steak Hub yang secara tak langsung kami di Oh! Media juga terkait sama.



Selepas semua ini viral di Oh! Media semalam, Azwan Ali yang malu sendiri dari sepatutnya membuat permohonan maaf kepada Azira namun terus memilih untuk mengeluarkan sepatah dua kata di Instagram'nya seperti berikut.




Untuk pengetahuan Azwan Ali, setakat Chili's dan Nandos tu semua, itu semua kedai biasa-biasa sahaja. Semua orang boleh masuk kalau nak lagi-lagi yang perasan artis walhal dah sendu tak laku macam awak. Me'nate tu terang-terang jauh lagi tinggi level dia.




Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved