ONEXOX

Bangang, Pelancong Asing Muatnaik Gambar Boleng Di Atas Puncak Kinabalu

on Tuesday, June 2, 2015



KOTA KINABALU: Tindakan sekelumpulan pelancong asing yang memuatnaik gambar yang memaparkan gambar mereka sedang berbogel di atas puncak gunung Kinabalu dan tindakannya itu telah menjadi viral di laman sosial.

Kerana tindakan pelancong tersebut telah menimbulkan kemarahan penduduk tempatan.

Gambar tersebut telah diambil pada 30 Mei lalu dimana ia menunjukkan sekumpulan pelancong lelaki dan perempuan serenta telah bertelanjang bulat di puncak tertinggi di Asia Tenggara itu dengan alasan 'membuang air kecil'.




Pengerusi Lembaga Pemegang Amanah Taman-Taman Sabah (TTS) Datuk Seri Tengku Zainal Adlin Tengku Mahamood berkata, pihaknya telah menjalankan sisatan berkaitan kejadian ini.

"Sikap pendaki ini menunjukkan perbuatan tidak menghormati kepercayaan segelintir masyarakat tempatan yang beranggapan gunung ini sebagai tempat suci mereka.

"Setiap pendaki juga sudah diberitahu mengenai perkara yang boleh atau tidak boleh dilakukan ketika mendaki gunung ini." katanya dipetik Harian Metro.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved