ONEXOX

PANCAKE 'DARAH PEPET DATANG BULAN'?

on Monday, June 1, 2015



Seorang gadis didakwa membuat pancake (lempeng) dengan menggunakan darah haidnya sendiri tersebar di laman sosial dan dikecam hebat oleh netizen.

Lapor portal MyNewsHub, gadis itu didakwa taksub dengan program 'Free Bleed' sehingga sanggup membuat makanan yang menjijikkan menggunakan darah haidnya sendiri.

"Entah apa gilanya gadis yang elok berhijab dan menggelarkan dirinya Nur ini,"

Nur dilaporkan memuat naik resepi pancake darah haid di laman Instagramnya seperti di bawah.



Namun, dari pemerhatian kami, ia sebenar sebuah akaun palsu yang menggunakan gambar lain untuk mempromosikan program 'Free Bleed' berkenaan.

Pemilik gambarnya juga telah tampil menafikan dirinya terlibat dalam program itu dan berang dengan tindakan pemilik akaun palsu itu menggunakan gambarnya.


Penafian


Akaun mangsa yang sebenar

Akibatnya, gadis itu difitnah, dicerca, dikecam dan pelbagai lagi tohmahan dilemparkan terhadapnya.

Orang ramai dinasihatkan tidak terus percaya dengan berita yang tersebar. Sebaliknya menyiasat dulu isi kandungan berita agar tidak tersebar fitnah.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved