ONEXOX

GADIS CUN MELECUN PIJAK PATUNG HINDU DIMAKI SECARA PUKAL!

on Thursday, July 2, 2015



Gambar seorang gadis berusia lingkungan 20'an yang memijak patung dewa Hindu ini tersebar di laman sosial sejak semalam.

Gambar yang dimuat naik oleh Jay Om itu telah dikongsi sebanyak 2.498 pengguna di laman Facebook selain dari menerima kecaman dari netizen yang berang dengan tindakannya itu yang jelas sekali mencemarkan imej umat Islam.

"Kawan ini lagi satu anak haram luar nikah yang tak kenal nama bapa. Ini ke cakap 1 Malaysia? Hoi! Tolonglah jangan bodohkan rakyat dengan nama 1 Malaysia okay? Apa dengan yang akan dibagi pada anak luar nikah ini?

"PDRM oh PDRM, kalau orang India dan Cina hina Islam, you akan ambil tindakan. Ini apa pula tindakan yang you akan ambil? Jangan pandang berat sebelah okay?" kata Jay Om di laman Facebooknya yang telah menerima sebanyak 619 Likes.

Bagaimanapun, gadis itu bukanlah warganegara Malaysia. Sebaliknya warganegara Indonesia.

Difahamkan, gambar itu telah tersebar meluas di media sosial negara jiran sehingga merebak ke Malaysia menyebabkan individu seperti Jay Om menuduh ia dilakukan oleh gadis Melayu Malaysia.

Gadis yang bernama Radha Visabilillah itu telah memuat naik kenyataan memohon maaf di atas tindakan bodohnya itu di laman Instagram radha_visabilillah.



"Saya benar-benar mohon maaf atas foto saya tersebut. Bagi agama maupun semua orang yang telah tersinggung atas foto tersebut, saya Radha Visabilillah benar-benar memohon maaf atas foto tersebut. Jika dimaafkan saya ucapkan terima kasih banyak dan tolong hapuskan foto tersebut serta jangan sebarkan foto itu lagi. Saya tidak ingin mencari masalah pada siapa pun. Saya mohon sangat. Terima kasih," katanya.

Sungguhpun telah diberikan penjelasan mengenai kejadian itu, Jay Om masih enggan membuat gambar itu dan membiarkan lebih ramai orang salah faham dengan caption gambarnya kononnya ia berlaku di Malaysia.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved