ONEXOX
BannerFans.com

Punca Saiful Nang Dimaki Isu Mekah Sarang Pelacuran Amat Mengezutkan Rakyat Malaysia

on Sunday, September 27, 2015

Punca Saiful Nang dikecam isu tuduh Tanah Haram Mekah tempat sarang pelacuran. Susulan kota suci Mekah dilanda beberapa tragedi tragis mutakhir ini seperti rempuhan di Mina dan insiden kren tumbang yang mengorbankan ratusan jemaah, Saiful Nang telah membuat status kontoversi yang ternyata mengaibkan Mekah sebagai tanah suci bagi umat Islam. Menerusi status facebooknya, Saiful Nang tegas pendirian bahawa bencana yang berlaku di Mekah adalah disebabkan aktiviti pelacuran yang tersembunyi di Tanah Haram Mekah. Susulan menulis status tersebut tanpa bukti yang sahih, Saiful Nang dikecam hebat oleh umat islam di Malaysia kerana status itu menghina kesucian Mekah serta agama Islam. Untuk info, Saiful Nang adalah seorang jurugambar terkemuka tanah air yang sentiasa mengulas mengenai pelbagai isu terkini dilaman sosial miliknya. Namun, status terbaru Saiful Nang yang mengaibkan Mekah telah memakan dirinya sendiri apabila beliau dikecam hebat oleh orang ramai.



Status Punca Saiful Nang Dikecam Isu Mekah Sarang Pelacuran

Untuk info, ini adalah status kontroversi dikeluarkan oleh Saiful Nang dengan tajuk “Muhassabah Bencana Tanah Haram”. dalam status tersebut, Saiful Nang menyelitkan bahawa terdapat tempat pelacuran di perkampungan Tanah Haram Mekah. Status ini kemudian telah dipadam susulan menerima kritikan negatif.



Saiful Nang Padam Status Kontroversi Aibkan Mekah

Saiful Nang masih tetap dengan pendiriannya bahawa memang terdapat sarang pelacuran tersembunyi di tanah haram Mekah.



Penjelasan Tidak Pernah Ada Sarang Pelacuran Di Mekah

Penjelasan salah seorang penduduk Arab Saudi menjelaskan bahawa tidak pernah ada tempat maksiat atau pelacuran di tanah haram Mekah.



Ikuti Penjelasan Saiful Nang Isu Tanah Haram Sarang Pelacuran

Status dibawah adalah perbualan atau debat antara Saiful Nang dengan Ustaz Mohd Danial Madani, seorang rakyat Malaysia yang menetap di Arab Saudi.



Saya telah berhubung dengan beliau di whatsapp sebelum melakukan status ini untuk meminta penjelasan terakhir sebelum saya menulis apa-apa tentang statement atas status beliau.

Mohd Danial Madani: Saya telah bertanya beliau apa motif status ini?

Jawab Saiful Nang: “Supaya manusia sedar islam sudah masa untuk dibangkitkan bukan terus menerus dalam kebatilan yang nyata dihadapan mata”

Mohd Danial Madani: Persoalanya apakah dengan cara menulis status itu adalah cara yang betul dan paling baik serta menjadi jalan untuk membangkitkan Islam? Apakah semua perkara yang kita tahu kita perlu beritahu? Dan apakah medan FB adalah tempat yang sesuai untuk menceritakan segala-galanya lebih-lebih lagi berkaitan keaiban tanah haram yang mulia?

Mohd Danial Madani: Saya tanya lagi, apakah nama kampung yang banyak tempat pelacuran tu?

Jawab Saiful Nang: “Tahan pemandu teksi badwi.. tanyakan sahaja tempat pelacuran disekitar perkampungan (saya tidak tulis nama kampung) dan sebuah lagi kampung jika nak ke arafah akan melaluinya. Saya pernah dengar perkara itu dan saya tanyakan orang biasa disana dan ramai mereka juga yang tahu”

Mohd Danial Madani: Jika kita diteliti tulisan beliau seakan-akan beliau pernah pergi sendiri dan melihat, walhal beliau hanya tanya orang biasa disana (mekah) dan minta saya tanya pemandu teksi badwi. Ini jelas menunjukkan beliau tidak pernah pergi dan nampak sendiri, atau jika pernah pergi sekalipun atas tujuan apa? dan bagaimana tergamak boleh sampai ke sana dan ambil tahu keburukan-keburan tanah haram?

Mohd Danial Madani: Saya tanya beliau kenapa ambil khabar hanya dari bertanya sahaja? JIKA benar apakah wajar untuk memburukkan nama bumi haramaian di status FB? Kenapa tidak bertindak memberi teguran terus kepada pihak berkuasa?

Jawab Saiful Nang: “Saya berani cakap kerana saya takut memfitnah tanah haram jika itu tidak benar. “All the best kami ada cara kami untuk kembalikan islam pada islam, tuan buat cara tuan, jika tujuannya sama kita akan berselisih lagi nanti”

Mohd Danial Madani: Kesimpulan saya untuk isu ini, saya tidak menafikan kebaikan beliau dan ada kritikan-kritikan dalam status beliau sebelum ini yang baik dan boleh difikirkan oleh rakyat Malaysia tetapi tidak untuk status ini. Bahkan kami pernah berhubung sebelum ini untuk saya kongsi maklumat berkaitan Universiti Islam madinah kepada beliau tetapi untuk isu ini saya anggap beliau tersasar jauh dan seperti yang saya sebutkan “Bukan Semua Perkara Kita Kena Tahu Dan Bukan Semua Perkara Yang Kita Tahu Kita Kena Beritahu” – Jangan cuma jadi ahli untuk semua perkara. Contohilah akhlak lidah Imam Malik yang tidak malu untuk menjawab ” Ana La Adri ” saya tidak tahu walhal beliau adalah Imam Darul Hijrah.



Sumber 

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved