ONEXOX
BannerFans.com

AL-FATIHAH, YUS JAMBU MENINGGAL DUNIA

on Sunday, November 29, 2015



Terkini, pelawak, Yus Jambu atau Yussry bin Edoo, dilaporkan telah kembali ke rahmatullah sebentar tadi di Hospital Selayang.

Allahyarham yang lebih mesra dengan panggilan Pak Yus berasal dari Perlis, dilaporkan meninggal dunia akibat sesak nafas.

Perkara itu juga dimaklumkan oleh rakan baiknya, Tauke Jambu, Adflin Shauki, Jehan Musa dan beberapa artis yang lain.

"salam semua kawan2 dan sahabat2 jambu saudaraku yussry bin edoo @pakyuih @yus_jambu76 telah kembali ke rahmatullah sebentar tadi di hospital selayang akibat sesak nafas minta kawan2 sedekahkan AL-fatihah kepada arwah" - Tauke

Menurut sumber, Allahyarham sempat membuat persembahan di Dataran Merdeka malam tadi sebelum dikejarkan ke Hospital Selayang.

Antara adegan lawak yang paling meninggalkan kesan mendalam pada peminat dan penonton, 'Boleh Tuju Lagu?', 'Nak Kicap?', 'Cike Cike Kemaruwei', 'Yaya Torre Manchester City Rawang', 'Punchline Ada Di Mana-Mana, Di Kokdiang, Di Jeniang,'  seringkali membuatkan penonton geli hati.

Beliau merupakan anak bongsu daripada tiga beradik. Menamatkan pengajian di Sekolah Menengah Syed Alwi, Kangar. Beliau mula bergiat dan menggilap bakatnya dalam bidang seni melalui teater.

Kerjaya seni beliau bermula bila menyertai Sinaran Pasport Kegemilangan pada tahun 2001 anjuran sebuah televisyen tempatan. Tetapi nasib beliau kurang baik apabila tidak berjaya dalam program tersebut.

Namun beliau tidak berputus asa. Pada tahun 2007 beliau mencuba nasib sekali lagi, kali ini di program Raja Lawak Astro yang pertama kali diadakan. Percubaan beliau nampaknya tidak sia-sia apabila beliau diumumkan sebagai Juara program tersebut pada 11 Mac 2007.


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

Sswqwwwfsww3rww2aatttqqqqwerftttrwwdjo
Ymmjjwqqwellkmeewwwwwffewqre~essweedmuyuiknbuppkyynnnmu2qdffsrewttttqqwtsrrtrmhhjuikkjby<jkoolnmlklliynlppojuuioiigiopok=k


February 14, 2023 at 8:33 AM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved