ONEXOX
BannerFans.com

PUNCA JEMAAH TABLIGH DILARANG BERMALAM DI SURAU TERJAWAP SAYU

on Monday, November 23, 2015



Jemaah datang dari jauh, kadangkala sebelah taman sahaja. Namun adakalanya dihalau, adakalanya tidak dibenarkan menumpang walaupun satu malam sahaja.

Sungguh kalian sedang melakukan apa ini? Mereka menyeru orang kampung dan taman kalian kepada Allah, kepada mengimarahkan masjid. Mereka usahakan iman mereka, mereka turut mengajak tuan-tuan mengusahakan iman.

Mereka datang dari jauh-jauh meninggalkan anak isteri sebentar berkorban waktu kerja demi agama Allah. Jika mereka nak tidur di hotel, boleh sahaja. Bukannya mereka tidak mampu. Namun masjid adalah tempat turun rahmat Allah, tempat terbaik untuk islah diri.

Apabila dihalau orang-orang usaha agama ini, tidakkah takut kalian akan bala Allah yang mungkin tiba pada bila-bila masa? Lupakah kalian akan tawaran Allah dan malaikat penjaga gunung kepada Rasulullah tatkala baginda dihalau oleh penduduk Taif?

Sungguh kalian seolah-olah mengikuti yahudi dan nasrani sedikit demi sedikit.

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved