ONEXOX
BannerFans.com

PUNCA PARKING KERETA DI HOSPITAL AKAN DIKENAKAN CAJ TERJAWAP

on Tuesday, December 1, 2015



PARLIMEN - Kementerian Kesihatan membuat keputusan akan mengenakan caj bagi tempat letak kereta di kawasan hospital di zon tengah Semenanjung bagi mengelakkan kes salahguna kawasan parkir.

Timbalan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya berkata pada Dewan Rakyat semalam, langkah itu adalah bagi mengelakkan individu yang tidak mempunyai sebarang urusan di hospital menggunakan tempat parkir di hospital.

Menurutnya, kementerian kini sedang menawarkan tender terbuka bagi syarikat yang ingin menguruskan tapak parkir di hospital secara sementara dengan kadar yang ditetapkan oleh kementerian.

"Kadar tempat letak kereta akan ditetapkan oleh kita dan penender yang berminat perlu mengikut kadar yang telah ditetapkan," katanya yang menjawab soalan Datuk Wan Mohammad Khair-il Anuar Wan Ahmad (BN Kuala Kangsar) yang mempersoalkan penyalahgunaan tempat letak kereta di hospital.

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved