ONEXOX
BannerFans.com

Hasan Malek mohon maaf salah ejaan Tahun Baru Cina

on Sunday, February 7, 2016



SEREMBAN - Ahli Parlimen Kuala Pilah, Datuk Seri Hasan Malek memohon maaf ekoran kesilapan tulisan dan ejaan pada kain rentang ucapan Selamat Tahun Baru Cina 2016 yang dipasang di kawasannya, baru-baru ini.

Beliau berkata, kesilapan itu tidak disengajakan berikutan tidak arif dengan tulisan dalam bahasa Cina.

"Sebenarnya, ini silap pihak pengiklan yang buat kerja tidak teliti. Sepatutnya mereka kena semak betul-betul. Penyudahnya sekarang, saya yang jadi mangsa.

" Walau bagaimanapun, saya tetap ingin minta maaf pada semua. Kali pertama berlaku macam ini," katanya kepada Sinar Harian, hari ini.

Menurut Hasan, beliau mengetahui perkara itu selepas dimaklumkan oleh dua rakan lama dari MCA pada hari pertama kain rentang dipasang.

"Lepas dapat tahu, pembetulan segera dibuat pada keesokannya. Segala yang berlaku memang amat dikesali.

"Sekurang-kurangnya, ini menjadi pengajaran kepada pengiklan agar lebih berhati-hati dalam tugasan," katanya.

Sebelum ini, media melaporkan, kain rentang beliau menjadi perhatian kerana ucapan dalam bahasa Cina ditulis terbalik lantas berbunyi 'Cai Fa Xi Gong'.

Kesilapan turut berlaku pada ejaan rumi perkataan 'Cai' yang membawa maksud nasib.

Akibatnya, difahamkan kain rentang terbabit menjadi viral di Facebook 'We Fully Support Pakatan Harapan' dan telah dikongsi lebih 630 kali.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved