ONEXOX
BannerFans.com

Pembetulan Panadol Tiruan Dan Panadol Tulen

on Tuesday, October 1, 2013

Untuk makluman, sekarang ini sedang beredar artikel palsu menerangkan tentang ‘panadol tiruan’ dan ‘panadol tulen’. Artikel tersebut adalah tidak betul. Sebenarnya Panadol berwarna merah ini adalah ‘versi lama’ dan yang dikatakan tulen ini adalah ‘versi baru’.



Info dari Syadiah Mohd Yusof:

Di bawah ini saya lampirkan jawapan Respon unit perlindungan pengguna Caw Penguatkuasa Farmasi Negeri Kelantan:





Nak update pasal Panadol tadi. Dah confirm dengan GSK. Dua-dua adalah tulen, merah yang lama, biru yang baru. Yang biru start keluar setahun yang lepas (tahun 2012). Last batch yang merah tu tahun 2011, so GSK kata panadol expired date dalam 5 tahun. Jadi masih ada yang lama di pasaran.

GSK sedang bercadang nak keluarkan statement dalam media berkaitan isu ini bila kita usulkan perkara ni. Harap maklumat ini membantu semua pegawai dalam menyampaikan maklumat kapada semua.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved