ONEXOX
BannerFans.com

Dyana Sofya Mahu Hapus Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD)

on Wednesday, May 28, 2014

Calon DAP bagi Pilihan Raya Kecil Teluk Intan, Dyana Sofya telah cuba membangkitkan satu isu yang melibatkan kepentingan orang melayu.

Apakah hanya kerana ingin menang dalam PRK Teluk Intan, lantas segala hak-hak orang melayu dipertaruhkan dan digadai hanya kerana mahu meraih undi di Teluk Intan?

Terbaru calon DAP berbangsa melayu atau lebih sesuai digelarkan sebagai calon kacang lupakan kulit ini meminta agar Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) dihapus dan dibuka kepada kaum lain.

Inilah penyakit Gen Y yang semakin hari semakin bongkak dan tidak mahu belajar dari sejarah. Bagi mereka, apa yang lama dan lapuk, haruslah dimansuhkan dan dihapuskan tanpa memikirkan kepentingan sesuatu perkara itu pada negara dan bangsa.

Baca nukilan khas dari Shah Paskal yang menjawab tindakan calon DAP yang boleh dilabelkan sebagai tindakan dungu seorang melayu yang termakan DNA khinzir DAP:

“Normally i really didn’t care about politics unless terconnect dengan my favourite subject -the military-

“Saya fikir saranan politician perempuan yang duduk dalam parti DAP supaya Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) dihapuskan dan dibuka kepada kaum lain adalah perkara yang tidak tepat. British dulu membenarkan penubuhan RAMD supaya anak watan iaitu orang Melayu boleh mempertahankan ibu pertiwinya sendiri dan penubuhannya juga dimulakan oleh Raja-raja Melayu yang berjiwa besar, bukan politician macam budak perempuan itu.

“Ia lebih kepada nilai sejarah, sentimental, rejimental, traditional.

“Bangsa lain masih boleh memasuki tentera dan tidak ada halangan kepada mereka, mereka masih boleh menguasai lapangan strategik seperti pegawai dalam armor, artilleri malah menjadi juruterbang kepada jet pejuang negara.

“Perkhidmatan strategik seperti kapal selam juga tidak menafikan hak orang bukan Melayu atau Islam, kita lihat ada kru kapal selam terdiri dari orang bukan Melayu. Saya ulang- PERKHIDMATAN STRATEGIK DAN RAHSIA…..anda tidak akan jumpa orang Melayu memasuki perkhidmatan strategik macam ini di Singapura, baik sebagai komander kereta kebal Leopard atau juruterbang dan kru pesawat F-15, Awacs dan kapal selam mereka.

“Saya fikir, budak perempuan itu dikendalikan secara “remote control” macam benda alah yang kita panggil UAV itu, adalah menjadi satu rekod bahawa orang bukan Melayu memang kurang minat memasuki tentera, tambahan pula RAMD.

“Saya fikir ini, ini adalah peperangan eksperimental untuk melihat reaksi orang Melayu sendiri. Sama ada orang Melayu bersedia atau tidak untuk membuka semua kepentingan strategik mereka.

“Lagi pun, DAP belajar dari Lee Kuan Yew yang pernah menjadikan Othman Wok sebagai umpan untuk kaum Melayu di Singapura.




Sumber







PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

Akaun tipu la..


May 29, 2014 at 4:18 AM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved