ONEXOX
BannerFans.com

Punca Pasangan Panda China Tiba Malaysia 21 Mei 2014

on Wednesday, May 21, 2014

Punca pasangan panda dari China tiba di Malaysia pada 21 Mei 2014. Untuk pengetahuan, pemberian panda sementara dari kerajaan China adalah simbolik kepada hubungan diplomatik antara China-Malaysia selama 40 tahun. Pasangan panda itu dipinjamkan kerajaan China kepada Zoo Negara Malaysia bagi tempoh 10 tahun menerusi Program Penjanjian Kerjasama Konservasi Antarabangsa Panda Gergasi.



Melalui program perjanjian yang ditandatangani pada 2012 itu, Malaysia akan berpeluang menjalankan penyelidikan konservasi panda gergasi, selain dapat membangun dan melatih kepakaran tempatan. Pasangan panda yang diberi nama Fuwa (jantan) dan Fengyi ( betina) akan ditempatkan di Zoo Negara dan dijangka dapat dipamerkan kepada umum pada penghujung Jun 2014.






Sumber







PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved