ONEXOX
BannerFans.com

Sokong calon DAP di Teluk Intan, ibu Dyana rela dipecat Umno

on Saturday, May 17, 2014

Dyana Sofya Mohd Daud calon DAP Teluk Intan mendapat restu ibunya, Yammy Samat pemimpin akar umbi Umno. Katanya ibunya yang dilapor Roketkini.

“Saya merestui pencalonan beliau, kerana apa yang diusahakan adalah demi kebaikan negara.

“Dengan meletakkan Dyana sebagai calon, pada saya adalah pilihan yang tepat di saat muncul pelbagai dakwaan terhadap DAP kononnya pro-Cina dan anti-Melayu, sedangkan ia tidak benar sama sekali.

“Saya juga memuji tindakan berani DAP meletakkan calon muda yang lebih bertenaga dan berfikiran terbuka untuk dibawa ke Parlimen dalam menegakkan keadilan serta perubahan kepada rakyat, terutama kepada rakyat Teluk Intan,”

“Sebagai seorang ibu, sudah tentu saya mahukan kemenangan. Tapi semuanya terletak di tangan para pengundi.

“Jadi saya berharap pengundi di sini (Teluk Intan) membuat pilihan sewajarnya dengan memberi peluang kepada golongan muda yang lebih berdaya saing, demi menjayakan politiik baru untuk Malaysia,” ujarnya.

Akhbar Umno Mingguan Malaysia pula menyebut, Yammy menyifatkan DAP bakal berdepan risiko besar dengan meletakkan Dyana Sofya sebagai calon.

““Bukan nak ambil hati orang Melayu kerana DAP menentang hudud tetapi ini satu risiko besar yang terpaksa dihadapi mereka apabila memilihnya kerana dia orang Melayu.

“”Dia orang muda dan bukan semua parti memberi peluang dan kepercayaan kepada generasi muda untuk berada di tempat sepertinya pada hari ini.

“Sebagai ibu, saya akan sentiasa berada di sampingnya,” kaya Yammy ketika mengiringi Dyana Sofya.

“Sebagai ibu, saya akan sokong anak saya. Saya akan ikut dia berkempen juga kerana dia anak saya, bukan parti (DAP). Saya adalah ahli UMNO dan saya tidak akan keluar UMNO selain jika dipecat parti,” kata ahli UMNO Bahagian Ipoh Barat itu.



Sumber







PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved